Sökning: "Sandra Gräns"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Sandra Gräns.
1. Ethical Boundaries of Online Behavioral Targeting : A qualitative Study exploring the Impact of Privacy Concerns on Consumer Engagement and Advertising Avoidance on Instagram.
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Online behavioral targeting (OBT) are customized ad messages based on personal information to enhance advertising effectiveness. Greater personalization typically increases relevance but is also told to cause privacy concerns. This study examines the constructs of advertising engagement and advertising avoidance on Instagram. LÄS MER
2. Utvärdering av Inspect a Surface : En applikation i fältmjukvaran Leica Captivate
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad, GISSammanfattning : Inom geodetisk mätning har den tekniska utvecklingen inom terrester laserskanning (TLS) gått fort framåt sedan millennieskiftet. Tack vare dess framgång har TLS etablerat sig väl på marknaden som skanningsmetod och användningsområdena har därefter utvidgats. LÄS MER
3. Att designa projekttänkande i praktiken : En observationsstudie om organisationsförändring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Familjeföretag är unika i den bemärkelse att de har en stark kultur vilket kan ha en positiv effekt på verksamhetens prestation. Kulturen hos familjeföretag är det som utgör den största fördelen eftersom det kan främja förändringsprocesser. LÄS MER
4. Kritik mot etik? : En kvalitativ studie om etiska dilemman inom sinnesmarknadsföring utifrån ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sinnesmarknadsföring är ett högaktuellt begrepp inom marknadsföringssammanhang som syftar till att använda sensoriska stimulanser för att tillfredsställa konsumenter genom en differentierad och personlig upplevelse av varumärket. Att investera i strategier för de samtliga fem sinnena, ljud, doft, syn, känsel och smak, kan medvetet som omedvetet leda konsumenter till köp. LÄS MER
5. Att se men inte röra
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Randall Collins modell för en lyckad interaktionsritual kräver fyra ingredienser; kroppslig närvaro, en tydlig gräns i förhållandet till utomstående, delad fokuserad uppmärksamhet mot samma mål och slutligen att ritualen producerar ett kollektivt medvetande där känslan av tillhörighet blir central. (Collins, 2004) Kollektiv upprymdhet skapas, vilket innebär att deltagare i interaktionsritualen går in i en slags fysiologisk samklang. LÄS MER