Sökning: "School History Sweden"
Visar resultat 16 - 20 av 220 uppsatser innehållade orden School History Sweden.
16. Att väcka högstadie- och gymnasieelevers läslust för den äldre litteraturen : Litteraturval och läspraktiker i ett heterogent klassrum
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This paper aims to investigate and discuss how reading old texts can be made meaningful and thus enjoyable for students in grade 7-9 and upper secondary school. The opportunities and obstacles that may arise are also part of the research question. LÄS MER
17. Ett meningsfullt klassrum ur ett lärarperspektiv : Relationell pedagogik i historieundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of the study is to investigate teachers' experiences of developing cooperation and participation with students in history teaching in order to strengthen students' learning. The goal is particularly interested in understanding what collaboration and participation are in history teaching according to teachers'experiences and which methods are used to achieve this. LÄS MER
18. Samhällsorienterade ämnens betydelse för elevers identitetsskapande : - En kvalitativ studie om lärares perspektiv på identitetsskapande undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Identitet är något vi alla besitter, denna utvecklas och formas hela tiden i flera vardagliga sammanhang. Skolan är till synes en plats som kan skapa förutsättningar för ett identitetsskapande. LÄS MER
19. Design and Examination of Applying Mobile Technologies and Augmented Reality to Support Learning History in the Classroom
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : In recent decades, debates on applying digital technologies in the humanities field have increased. Discussions focus on developing a sustainable approach to learning humanities using Immersive digital technologies, such as Virtual Reality and Augmented Reality (VR & AR). LÄS MER
20. The Perceptions of Environmental History by Museum Employees : A qualitative study on museum education, history and sustainability in Belgium and Sweden
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Environmental and sustainability education is a widespread concept nowadays, with several frameworks and competencies supporting it, such as normative learning and forest schools. However, not all of these frameworks are as accessible for every teacher, since they tend to be based on a certain approach the school has to take as a whole, or personal knowledge of the teacher that might not have been acquired yet. LÄS MER