Sökning: "School History Sweden"

Visar resultat 16 - 20 av 220 uppsatser innehållade orden School History Sweden.

  1. 16. Att väcka högstadie- och gymnasieelevers läslust för den äldre litteraturen : Litteraturval och läspraktiker i ett heterogent klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Damla Kayacan; Miranda Borg Wickman; [2023]
    Nyckelord :gymnasieelever; högstadiet; intresse; kanon; meningsfull läsning; litteraturhistoria; läslust; äldre texter;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate and discuss how reading old texts can be made meaningful and thus enjoyable for students in grade 7-9 and upper secondary school. The opportunities and obstacles that may arise are also part of the research question. LÄS MER

  2. 17. Ett meningsfullt klassrum ur ett lärarperspektiv : Relationell pedagogik i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Marin Drmac; [2023]
    Nyckelord :History teaching; history awareness; relational pedagogy; collaboration; participation; cooperative learning; teacher s perspective; Historia undervisning; historiemedvetande; relationell pedagogik; samarbete; delaktighet; kooperativt lärande; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate teachers' experiences of developing cooperation and participation with students in history teaching in order to strengthen students' learning. The goal is particularly interested in understanding what collaboration and participation are in history teaching according to teachers'experiences and which methods are used to achieve this. LÄS MER

  3. 18. Samhällsorienterade ämnens betydelse för elevers identitetsskapande : - En kvalitativ studie om lärares perspektiv på identitetsskapande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Kia Flöistrup; Emilia Jeppsson; Evelina Persson; [2023]
    Nyckelord :Identitetsskapande; samhällsorienterade ämnen; lärares reflektioner.;

    Sammanfattning : Identitet är något vi alla besitter, denna utvecklas och formas hela tiden i flera vardagliga sammanhang. Skolan är till synes en plats som kan skapa förutsättningar för ett identitetsskapande. LÄS MER

  4. 19. Design and Examination of Applying Mobile Technologies and Augmented Reality to Support Learning History in the Classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Sepideh Tavajoh; [2023]
    Nyckelord :Mobile technology; Augmented Reality; Interaction Design; Human User Center Design; Tangible; and Intangible Cultural Heritage.;

    Sammanfattning : In recent decades, debates on applying digital technologies in the humanities field have increased. Discussions focus on developing a sustainable approach to learning humanities using Immersive digital technologies, such as Virtual Reality and Augmented Reality (VR & AR). LÄS MER

  5. 20. The Perceptions of Environmental History by Museum Employees : A qualitative study on museum education, history and sustainability in Belgium and Sweden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Merel Debraekeleer; [2023]
    Nyckelord :environmental history; museum education; history; museums; perceptions; challenges; sustainability education; outdoor education;

    Sammanfattning : Environmental and sustainability education is a widespread concept nowadays, with several frameworks and competencies supporting it, such as normative learning and forest schools. However, not all of these frameworks are as accessible for every teacher, since they tend to be based on a certain approach the school has to take as a whole, or personal knowledge of the teacher that might not have been acquired yet. LÄS MER