Sökning: "School History Sweden"
Visar resultat 6 - 10 av 220 uppsatser innehållade orden School History Sweden.
6. Tekniklärares tolkning av teknikämnets styrdokument : Hur ser teknikundervisningens planeringar ut på högstadiet i Sverige 2022?
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Under Skolinspektionens granskning från 2019 framkom det att en tredjedel av de besökta högstadieskolorna i undersökningen saknade delar av det centrala innehållet i sin teknikundervisning. Granskningen vittnade även om en upplevd otydlighet bland tekniklärare när de tolkade Skolverkets styrdokument. LÄS MER
7. I glappet mellan teori och praktik : En ämnesdidaktisk studie av svensk historielärarutbildning och dess arbete med blivande historielärares kunskapsbas
Master-uppsats,Sammanfattning : This study takes its point of departure in the concept of body of knowledge and sees this concept as including both the theoretical knowledge and the practical skills that teachers need to possess in order to be able to create well-functioning teaching in the school's everyday reality. Based on this definition the study examines, by interviewing and observing a number of Swedish history teacher students in the final phases of their teacher training, how Swedish history teacher training work with the body of knowledge to prepare students for teaching. LÄS MER
8. Dagens dansrörelse är morgondagens danshistoria : En kvalitativ studie om svensk jazzdanstradition och gymnasieelevers uppfattningar om jazzdans
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : This study intends to highlight jazz dance in Sweden and its early establishment during the 1960’s and the 1970’s. The questions of issue are, ”How has the tradition of Swedish jazz dance been conveyed?”, ”What are some expectations and perceptions on jazz dance among upper-secondary school students who study dance?” and ”Is there a correlation between the tradition of Swedish jazz dance and upper-secondary school students’ perceptions on the genre?”. LÄS MER
9. Bidrar kvinnor och män till kampen för svensk demokrati i läroböcker ämnade för den nya läroplanen Lgr 22?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to research how feminine and masculine identities are constructed in history textbooks aimed for upper primary school students through different gender constructions. We have used Norman Fairclough's critical discourse analysis to analyse the chapters covering the democratic development in Sweden in four different textbooks from two different publishers. LÄS MER
10. Vardagsmagi och läkekonst: En svartkonstbok från Glava
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för idé- och lärdomshistoriaSammanfattning : As part of the practices connected with folk medicine in Sweden, as well as in the rest of the Nordic countries, is an old literary genre grown from the combination of oral and literary traditions – svartkonstböcker, literally translated to black art books. These books were used by the professionals in the field of folk medicine, namely the wise old men and women. LÄS MER