Sökning: "School requirements"
Visar resultat 1 - 5 av 722 uppsatser innehållade orden School requirements.
1. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER
2. Stamskador och dess uppkomst vid mekaniserad kvalitetsgallring i norra Sverige
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Gallring är ett ingrepp som görs i ett skogsbestånd med syfte att ta bort ett urval av träd för att gynna de kvarstående, samt att ge en intäkt i form av virke. Som skogsägare kan man prioritera vilka värden man vill gynna i sin skog; ekonomiska, sociala och/eller biologiska. LÄS MER
3. Att stimulera mellanstadieelevers lärande om fotosyntes med hjälp av en gestaltande aktivitet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : In this study, we have focused on drama activity in relation to science education by having students participate in a drama activity that focuses on photosynthesis. The purpose of the study is to contribute with knowledge about how teachers can use design in their teaching for students to consolidate knowledge about photosynthesis. LÄS MER
4. "Mina beslut måste göra skillnad för barnen" : Livsberättelser om skolchefers yrkesresor och yrkesidentiteter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Rollen som skolchef i Sverige idag innebär ett ansvar för att alla styrdokument förutbildningen följs. Det finns dock inga lagstadgade erfarenhetskrav för skolchefer.Huvudmannen för utbildningsorganisationen bestämmer vilka erfarenheter och kunskapersom skolchefen behöver. LÄS MER
5. Exploring foreign language teachers’ professional agency in Romanian Public Secondary schools.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This research aims to explore how seven foreign language teachers in a few urban public secondary schools in Romania understand and enact their professional agency and how contextual factors support or constrain its achievement. The purpose is to understand the ways in which the participants’ teaching philosophies and experiences inform their awareness and achievement of agency, what they perceive as the available contextual resources within contextual constraints, and how that reflects in their beliefs and professional aspirations. LÄS MER