Sökning: "Skanska brand"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Skanska brand.

  1. 1. The Upside of Upcycling : An Investigation of Construction Waste Materials’ Potential for Upcycling through Material Driven Design

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Alma Swärdh; My Hindersson Oddsberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main objective of this thesis is to show the potential that construction waste materials from Skanska’s projects have for upcycling. Materials are investigated through a comprehensive pre-study and their potential is showcased in developed concepts. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av poängkriterier i Svanens miljömärkningav flerbostadshus : Mervärde och ekonomiska aspekter av valbara kriterier

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Magdalena Rydén; Emelie Gustavsson; [2018]
    Nyckelord :Svanenmärkning; miljömärkning; kriteriesystem; mervärde; poängkriterier;

    Sammanfattning : Environmental awareness in society is increasing and more resources are focused on sustainable development. This has been demonstrated in the construction industry by the fact that more building developers choose to certify their buildings according to the various environmental systems available on the market. LÄS MER

  3. 3. Hållbart byggande : En fallstudie över företags drivkrafter vid investering i miljöcertifierade byggnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sara Pålsson; Sara Jansson; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; hållbarhet; hållbart byggande; lönsamhet;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetssektorn står för 40 procent av den totala energianvändningen i Sverige. För att minska miljöpåverkan behöver de bygga med minsta möjliga påverkan på miljön samtidigt som det är ekonomiskt lönsamt. LÄS MER

  4. 4. Träbjälklag med tung fyllning : Bjälklag framtaget med inspiration av byggteknik från sekelskiftet 1800–1900

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Albin Af Klintberg; Jonny Åkehag; [2017]
    Nyckelord :Timber floor; Sound insulation; Residual products; Composite floor; Silent Timber Build; Träbjälklag; Ljudisolering; Restprodukter; Samverkansbjälklag; Silent Timber Build.;

    Sammanfattning : Denna rapport utreder möjligheterna att använda restprodukter som ljudisolering i lägenhetsskiljande mellanbjälklag av trä med spännvidd 6 m. Ett steg mot att uppfylla Sveriges byggindustris nollvision för koldioxidutsläpp är att bygga mer i trä och att återanvända/återvinna restprodukter. LÄS MER

  5. 5. Event Marketing som Marknadsinstrument : En fallstudie om Skanska

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robin Grannesberger; Natalie Petersson; [2010]
    Nyckelord :Event marketing; Integrated Marketing Communications; Experiential Marketing; Brand Management; Relationship Marketing; Skanska;

    Sammanfattning : As the title insinuate, this essay illustrate Event Marketing as a marketing instrument, and how it can be used as a tool to facilitate brandbuilding and improve relationships. We have come to the understanding that Event Marketing is in the course of constant development. LÄS MER