Sökning: "Skanska brand"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Skanska brand.
1. The Upside of Upcycling : An Investigation of Construction Waste Materials’ Potential for Upcycling through Material Driven Design
Master-uppsats, Linköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : The main objective of this thesis is to show the potential that construction waste materials from Skanska’s projects have for upcycling. Materials are investigated through a comprehensive pre-study and their potential is showcased in developed concepts. LÄS MER
2. Utvärdering av poängkriterier i Svanens miljömärkningav flerbostadshus : Mervärde och ekonomiska aspekter av valbara kriterier
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Environmental awareness in society is increasing and more resources are focused on sustainable development. This has been demonstrated in the construction industry by the fact that more building developers choose to certify their buildings according to the various environmental systems available on the market. LÄS MER
3. Hållbart byggande : En fallstudie över företags drivkrafter vid investering i miljöcertifierade byggnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Bygg- och fastighetssektorn står för 40 procent av den totala energianvändningen i Sverige. För att minska miljöpåverkan behöver de bygga med minsta möjliga påverkan på miljön samtidigt som det är ekonomiskt lönsamt. LÄS MER
4. Träbjälklag med tung fyllning : Bjälklag framtaget med inspiration av byggteknik från sekelskiftet 1800–1900
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Denna rapport utreder möjligheterna att använda restprodukter som ljudisolering i lägenhetsskiljande mellanbjälklag av trä med spännvidd 6 m. Ett steg mot att uppfylla Sveriges byggindustris nollvision för koldioxidutsläpp är att bygga mer i trä och att återanvända/återvinna restprodukter. LÄS MER
5. Event Marketing som Marknadsinstrument : En fallstudie om Skanska
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : As the title insinuate, this essay illustrate Event Marketing as a marketing instrument, and how it can be used as a tool to facilitate brandbuilding and improve relationships. We have come to the understanding that Event Marketing is in the course of constant development. LÄS MER