Sökning: "Slow Design"

Visar resultat 1 - 5 av 306 uppsatser innehållade orden Slow Design.

  1. 1. The association between obesity, low-grade inflammation, self-reported knee symptoms and radiographic knee osteoarthritis in individuals with knee pain : A longitudinal cohort study

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Alma Buer; [2024]
    Nyckelord :osteoarthritis knee pain; artros knä smärta;

    Sammanfattning : Abstract  Background One of the earliest signs of knee osteoarthritis (OA) is knee pain which correlates with inflammation and disease severity. Knee OA affects 260 million worldwide, and is in similarity with obesity, characterized by ongoing low-grade inflammation. LÄS MER

  2. 2. Ready? Fight! How Guilty Gear -Strive-‘s approach to fighting game animations lend themselves to character appeal.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Fabian Larsson; Gustav Strömbom; [2023]
    Nyckelord :Analysis; animation; fighting game; frames; game feel; visual effects;

    Sammanfattning : This paper’s goal was to understand how the fighting game animations in the video game Guilty Gear -Strive- lent themselves to their characters appeal, by looking how the animations are built up to be a good quality for a more interesting character based on the character background. The paper aids to help designers find relevant information for the creation of animations for a greater player enjoyment of its characters in a fighting game. LÄS MER

  3. 3. Digitala tvillingars användning vid beslutsfattning i bygg- och fastighetsbranchen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Digital twins; construction and real estate industry; decision-making; situation awareness; digitalization; Digitala tvillingar; bygg- och fastighetsbranschen; beslutsfattning; situationsmedvetenhet; digitalisering;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen präglas av långsam digitaliserings takt där bristande dokumentation förekommer och i vissa fall försvårar beslutsfattningsmoment. Digitala tvillingar är kända för att effektivisera fastighetsförvaltning och bidra till bättre beslutsfattning. LÄS MER

  4. 4. Hur övar jag egentligen? : En självstudie om hur jag designar mitt övande på trumset och slagverk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Matheus Johansson; [2023]
    Nyckelord :Practice; drum set; percussion; Practice strategies- and methods; design theory; Övning; trumset; slagverk; Övningsstrategier- och metoder; designteori;

    Sammanfattning : I denna studie har jag undersökt hur min övning på trumset och slagverk ser ut inför spel med RI-ensemble och slagverksensemble. Studien har utgått från ett designteoretiskt perspektiv och forskningsfrågorna: 1) Hur designar jag mitt övande till respektive ensemble? 2) Vilka semiotiska resurser används och hur används de? Under studien har jag samlat in data genom att filma några övningspass och skrivit loggbok. LÄS MER

  5. 5. Quality enhancement of time-resolved computed tomography scans with cycleGAN

    Master-uppsats, Lunds universitet/Synkrotronljusfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Johannes Stubbe; [2023]
    Nyckelord :carbon fibers; carbon fibres; microfibers; tomography; deep learning; cycleGAN; time-resolved tomography; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Time-resolved x-ray tomography enables us to dynamically and non-destructively study the interior of a specimen. The obtainable temporal resolution is limited by the x-ray flux and the desired spatial resolution. LÄS MER