Sökning: "Sociala medievanor"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Sociala medievanor.
1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER
2. Att bryta osunda sociala medievanor : En studie om hur digitala interventioner upplevs i smarttelefoner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Tillgängligheten av sociala medier (SM) och ökningen av användandet har bidragit med konsekvenser som påverkar användarna negativt. Som konsekvens är det vanligt att användare försöker minska sin användning av sociala medier på egen hand genom att radera applikationer eller försöka avstå från att använda sina SM. LÄS MER
3. "Får man det i ett meme-format, kan man skratta lite åt det" : en kvalitativ intervjustudie av unga människors medievanor utifrån deras attityder till memer och opinionstexter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Statistik och forskning visar att unga människor väljer bort traditionell journalistik för sociala medier i allt högre utsträckning. Samtidigt står journalistiken inför ständigt nya utmaningar att förhålla sig till i det digitaliserade medieklimatet. LÄS MER
4. En gymnasieskola under förändring : Med fokus på gymnasiets ekonomiprogram
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Hela idén med min uppsats har varit ett intresse och nyfikenhet om varför gymnasiets ekonomiprogram har varit och är så attraktivt att söka, i genomsnitt 7,7 % ökning per år mellan 2011–2019. Uppsatsens syfte har varit att söka en eventuell förklaring mellan ekonomiseringen av samhället och det ökade intresset för att studera på gymnasiets ekonomiprogram. LÄS MER
5. "Ibland orkar jag inte vara källkritisk" : En kvantitativ studie om studenters källkritiska förmåga på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Vi lever idag mer digitaliserat än någonsin och tillsammans med sociala medier har våra medievanor förändrats. Med nya medievanor skapas också möjligheter på sociala medier där information och desinformation får flöda ostrukturerat tillsammans. LÄS MER