Sökning: "Sport Organization."
Visar resultat 11 - 15 av 151 uppsatser innehållade orden Sport Organization..
11. GEMENSAM SYN PÅ JÄMSTÄLLD IDROTT? - En kvalitativ fallstudie om EU:s och Sveriges jämställdhetsmål i relation till idrotten
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Sport is a large and significant sector in society, both in Sweden and at EU level. This study is an in-depth analysis of how sport organized within the Swedish Sports Confederation (Riksidrottsförbundet; RF) develops its gender equality goals in accordance with the EU's gender equality goals. LÄS MER
12. “Kom här min tös, så kommer du förstå” - En kvalitativ undersökning om kvinnliga Malmö FF-supportrars interventioner i ett mansdominerat fält.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Both football and football fandom is historically male dominated. Female fans in football are a minority in all aspects of the sport and its surroundings. This study aims to analyze how female football fans cope in the heavily male dominated space of the football arena crowd. LÄS MER
13. Ideellt ledarskap inom ridsporten : En kvalitativ studie om ledarskap på nationell och lokal nivå
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Det har genomförts omfattande forskning inom ledarskap på vinstdrivande företag men området avseende ideellt ledarskap har blivit försummat. Tidigare studier har föreslagit transformational leadership som ett produktivt ledarskap inom sport, där utvecklande ledarskap är den svenska motsvarigheten till teorin. LÄS MER
14. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER
15. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER