Sökning: "Strategi handelsbanken"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Strategi handelsbanken.
11. Vilken funktion har belöningssystemet i en organisations ekonomistyrsystem? : en jämförelse mellan två storbanker
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Two of Swedens´s major banks, SEB and Handelsbanken, which appears in the same industry and have similar strategy. Both banks can achieve a similar result despite the fact that their reward system looks quite different. An issue that arises from this observation is the relative reward system to the rest of the economy control system. LÄS MER
12. Finansiell Kommunikation 2.0: En kvalitativ fallstudie om de svenska storbankernas syn på och användning av sociala medier i syfte att bättre tillfredsställa ekonomiska journalisters, investerares och finansiella analytikers informationsbehov
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Social media has today reached a level of maturity similar to the Internet in the beginning of the millennium. More and more people get involved both on a private and professional level and companies are starting to realize the need to keep up with the new online behavior of its target groups. LÄS MER
13. Handelbanken 2008 års lågkonjunktur - Bankkrisen. Vad döljer sig under ytan?
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Den finanskris som drabbat Sverige under 1990-talet återkom i ny skepnad under hösten 2008 och gav författarna inspiration att undersöka Handelsbanken, dess verksamhet och hur krisen påverkar banken. Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och analysera Handelsbanken för att ”skrapa på ytan”. LÄS MER
14. Foreign Exchange Risk Management Practices : A Study of Swedish Medium- and Large-sized Companies
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to describe which foreign exchange risk techniques that are used by medium- and large-sized Swedish companies within the Jönköping region, and how they as well as a bank evaluate the techniques in the current recession. Background: The reason why companies decide to expand their operations abroad is to take advantage from imperfections in other national markets. LÄS MER
15. När förtroendet är starkaste valutan
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Uppsatsens titel: När förtroendet är starkaste valutan – En studie om förtroende och extern kommunikation under finanskrisen, med fokus på storbankerna Swedbank och Handelsbanken. Seminariedatum: 2009-01-12 Kurs: Kandidatexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp. LÄS MER