Sökning: "Two-step flow of Communication"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Two-step flow of Communication.
1. Det nya vita giftet : Ett för- och eftermätningsexperiment för att studera budskapsstrategiers effekt på attityder till vitt snus och intentioner att konsumera produkten
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur effektivt budskapsstrategier kan tillämpas i det moderna medielandskapets förutsättningar för att få människor att inte vilja konsumera hälsofarliga produkter. Ett för-och eftermätningsexperiment genomfördes för att testa effekterna av budskapsstrategierna fear appeal respektive social appeal med en influencer som avsändare, på deltagarnas attityder till vitt snus och (beroende på om de var aktiva konsumenter eller inte) intentioner att sluta konsumera vitt snus eller intentioner till att testa vitt snus. LÄS MER
2. INFLUENCERS OCH FÖLJARE - EN ÖMSESIDIG RELATION?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Social media is now part of our everyday life. Most people are either on Facebook, Instagram, Twitter, YouTube etc - or all of them. These social platforms have developed over time and concepts such as influencers and influencer marketing have occurred. LÄS MER
3. "Jag känner mina influencers" : En fokusgruppsstudie om unga kvinnors attityder och köpbeteenden inom influencer marketing
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The purpose of this study is to gain knowledge and provide information about the attitudes that young females have about influencers and influencer marketing, but also to examine the factors that persuade them to a purchase that they have been exposed to through influencer marketing on Instagram. The study has a qualitative method and was made by three focus groups. LÄS MER
4. Viskleken - Från media till mottagare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In recent years whistleblowing has increased. At the same time, the hybrid media culture has allowed whistleblowers to further participate in, and influence narratives. Previous research demonstrates both the increased impact of whistleblowers and the relevance of the two-step flow model in the hybrid media landscape. LÄS MER
5. "Detta inlägg är sponsrat av ..." : Svenska konsumenters köpbeteende - hur och om det påverkas av sponsrade inlägg på Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : It is a fact that the phenomenon of Influencer Marketing and sponsored posts on Instagram is one of the most effective marketing methods today (Tafesse and Wood 2021). What has contributed to this, among other things, is the great impact that these influencers have on consumers' buying behavior (ibid.). LÄS MER