Sökning: "Unreal Engine 5"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Unreal Engine 5.

  1. 1. Kamerabaserad trafikstyrning : en realtidssimulering av trafikdetektering

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Rikard Arnemo; Oscar Castenäs; [2023]
    Nyckelord :Traffic control; Traffic detection; Computer vision; Induction loop; Simulation; Unreal Engine; Trafikstyrning; Trafikdetektering; Datorseende; Induktionsslingor; Simulering; Unreal Engine;

    Sammanfattning : Dagens trafikstyrning sker främst med hjälp av nedgrävda induktionsslingor som detekterar fordon som passerar över dem. Dessa detektorer går relativt ofta sönder och kräver utgrävningar av vägbanan vid reparation. Dessa reparationer tar tid, skapar hinder i trafikflödet och leder till ytterligare samhällskostnader. LÄS MER

  2. 2. Improving Unreal Engine Imagery using Generative Adversarial Networks

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Erik Jareman; Ludvig Knast; [2023]
    Nyckelord :GAN; Generative Adversarial Networks; Unreal Engine; Real-ESRGAN; super resolution; image enhancement;

    Sammanfattning : Game engines such as Unreal Engine 5 are widely used to create photo-realistic renderings. To run these renderings at high quality without experiencing any performance issues,high-performance hardware is often required. LÄS MER

  3. 3. 3D-visualisering av autonoma system

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Bergroth; Tobias Biel; Anna Hedblom; Elias Johansson; Theodor Larsson; Erik Nordström; Joakim Rasmussen; Anton Wegeström; Hannes Widéen; [2023]
    Nyckelord :Drone; Visualization; Sustainability Awareness Framework; Unreal Engine 5; Drönare; 3D; Visualisering; Scrum; Kanban; Delphi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Drönare är ett växande fenomen i dagens samhälle och deras användningsområdenhar snabbt ökat de senaste åren. För att underlätta utvecklingen av drönarteknologi kansimuleringar tillämpas då de möjliggör testning i en kontrollerad och riskfri miljö. LÄS MER

  4. 4. Procedural Worlds : A proposition for a tool to assist in creation of landscapes byprocedural means in Unreal Engine 5

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Viktor Sjögren; William Malteskog; [2023]
    Nyckelord :Procedural Generation; PCG; Terrain generation; Unreal Engine; Path generation; Catmull-Rom splines; Noise; Perlin noise; Biomes; Interpolation;

    Sammanfattning : This thesis explores the possibilities of creating landscapes through procedural means within the game engine Unreal Engine 5. The aim is to provide a flexible procedural landscape tool that doesn't limit the user and that is compatible with existing systems in the engine. LÄS MER

  5. 5. Simulating People Flow at an Airport : Case study: Arlanda Airport

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linus Bein Fahlander; Melker Mossberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Companies that manage large numbers of people in public spaces, such as airports, would benefit from having the ability to accurately predict people-flow in their facilities. However, creating high-performance crowd-simulations in a context with continually changing time-tables and gate locations is a complex problem. LÄS MER