Sökning: "VE"

Visar resultat 21 - 25 av 1163 uppsatser innehållade ordet VE.

  1. 21. Usage of End-to-End Machine Learning for Self-Driving Vehicle

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Pratchaya Khansomboon; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis is about the usage of a machine learning model for self-driving vehicles running on a small mobile computing unit, in this case, a smartphone. We use NVIDIA’s PilotNet model which is a simple feed-forward machine learning model for steering a vehicle. LÄS MER

  2. 22. Hur gjorde Galileo? : En väg för elever i årkurs ett att få syn på naturvetenskapens karaktär

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Julia Strand; [2023]
    Nyckelord :naturvetenskapens karaktär; explicit och reflektiv undervisning; Galilei Galileo; NO i årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Denna studie syftade till att vinna kunskap om hur elever i årskurs ett kan utveckla förståelse för några av naturvetenskapens karaktärsdrag. För att undersöka detta planerade, genomförde och analyserade jag en temadag innehållandes tre lektioner med en klass elever i årskurs ett. LÄS MER

  3. 23. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  4. 24. Journalistik och AI – en relation i rörelse : En kvalitativ intervjustudie om journalisters tankar om AI

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Nicklas Dahlgren; Wilma Hall; [2023]
    Nyckelord :Journalism; artificial intelligence; AI; technology; textrobot.;

    Sammanfattning : Being a journalist in a constantly evolving society can be both rewarding and challenging. The profession has evolved and has become more digitalized over time, together with our society as a whole. The latest technological breakthrough is spelled artificial intelligence or AI for short and is shaking the whole world at this moment. LÄS MER

  5. 25. ”Jag känner att jag nått någon form av glastak” : En studie av orsakerna till att redan yrkesverksamma personer väljer att börja studera

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Oskar Johansson; [2023]
    Nyckelord :Higher education; Swedish labor market; Part-time students; Credentials; Human capital;

    Sammanfattning : The main purpose of this study has been to investigate the reasons of the people in a managerial position who start studying even though they are already employed. Whether there are factors in the Swedish labor market that influence their endeavors to start study is also questioned. LÄS MER