Sökning: "Voice-chat"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Voice-chat.

  1. 1. Kommunikation inom kortspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ella Ek; Markus Koffman; [2023]
    Nyckelord :Communication; Cardgame; UNO; Voice-chat; Text-chat; Emotes; Experiment; Interviews; Social interaction; Game development; Kommunikation; Kortspel; UNO; Röstchatt; Textchatt; Emotes; Experiment; Intervjuer; Social interaktion; Spelutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER

  2. 2. An Interactive Online Application for Active Learning using Escape Rooms

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Bleichner; Christoffer Nyberg; Nils Hermansson; Sebastian Fällman; [2021]
    Nyckelord :escape room; education; online; 3D; virtual;

    Sammanfattning : As the pandemic of 2020 broke out there was an increase in the use of virtual meeting rooms as a platform for holding online lectures. The usefulness of being able to attend a lecture comfortably from home cannot be denied, however participants report feeling less engaged in lectures when studying remotely. LÄS MER

  3. 3. Design av Användbara API : Formativa Utvärderingsmetoder Applicerade på Utvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Dennis Bennhage; William Utbult; [2020]
    Nyckelord :API usability; formative evaluation; VoIP; API; användbarhet; formativ utvärdering; röstchatt;

    Sammanfattning : Användbarheten hos ett API kan vara en viktig faktor för en slutanvändares produktivitet, eller framgången en mjukvaruprodukt. Det finns ingen enskild definition av, eller metod för att uppnå användbarhet. Många riktlinjer kan vara teoretiska och svårapplicerade. LÄS MER

  4. 4. How toxicity differ between male and female players in competitive Overwatch

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Niklas Ericsson; Hampus Bergström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis aims to research whether or not Overwatch players believe toxicity is an issue in today's gaming and how the toxicity differs itself between men and women. The purpose was to find out different kinds of toxicity and how these affected players in Overwatch, as well as to investigate if toxicity differed between men and women at all. LÄS MER

  5. 5. Betala för att vinna – en explorativ studie om gamers inställning till mikrotransaktioner i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Andreas Persson; [2019]
    Nyckelord :digitala spel; DLC; mikrotransaktioner; loot-lådor; freemium; pay-to-win; affärsmodeller;

    Sammanfattning : Under de senaste tio åren har spelföretag hittat nya sätt att tjäna pengar på spel, såsom att stycka upp dem och sälja innehållet genom flera mindre transaktioner, så kallade mikrotransaktioner, via olika affärsmodeller. Tidigare var det vanligast med fullprisspel, eller premiumspel som de också kallas. LÄS MER