Sökning: "WOM and eWOM"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden WOM and eWOM.
1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER
2. Can I count on online reviews? : A qualitative study on customers’ trust of electronic word-of-mouth through online reviews on fast-fashion websites among millennials in France.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This thesis is situated in the research field of electronic commerce, specifically the aspect of fast fashion brands. This has drawn consumer interest because they find struggles when shopping for clothes online due to their inability to try the product before purchasing from sellers, which tends to result in information asymmetry. LÄS MER
3. "The power of eWOM and online reviews on Generation Z" : A quantitative study about to what degree eWOM and online reviews influence Generation Z's purchase intention regarding interior design in Sweden.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Title: The power of eWOM and online reviews on Generation Z - a quantitative study about to what degree do eWOM and online reviews influence Generation Z’s purchase intention regarding interior design in Sweden. Background: This thesis explains the influence of electronic word of mouth (eWOM) and online reviews on the purchasing intention of Generation Z, the world's largest consumer group, within the interior design industry in Sweden. LÄS MER
4. Elbilsköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Elbilköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Marcus Andersson, Christopher Duong, Ludmilla Mateus Tati Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Innovators, early adopters, early majority, konsumenter, köpbeteende, eWOM, WOM Syfte: Jämföra olika grupper av konsumenter utifrån deras attityder och beslutfattande vid köp av elbilar. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk omfattas av: Livscykeln för adoption av ny teknologi, planerat beteende, word-of-mouth, elektronisk word-of-mouth, barriärer vid adoption av ny teknologi, högt och låg engagemang, samt köpprocessen. LÄS MER
5. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER