Sökning: "Wei Jiang"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Wei Jiang.

  1. 1. Advertising execution styles as a reflection of culture : Cross-cultural analysis of messaging app advertising preferences in South Korea and China

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Kivinen; [2014]
    Nyckelord :Marketing communication; advertising execution; culture; international marketing; advertising likability; perception; mobile messaging application; social media; China; South Korea;

    Sammanfattning : Increased globalization and the thought of converging values has lead marketing practitioners and academics to consider more standardized approaches to marketing and advertising strategies. Even though cultures seem to evolve closer to each other, cultural diversity still exists. LÄS MER

  2. 2. Using the GARCH model to analyze and predict the differentstock markets

    Master-uppsats, Statistiska institutionen

    Författare :wei jiang; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Dragkampen mellan svenska och kinesiska hitech-företag : En studie av två internationella mästarföretag inom telekombranschen

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Josephine Söderberg; Wei Jiang; [2012]
    Nyckelord :Telekom; Internationell ekonomi; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : The aim of the study is on basis of Peters and Waterman’s factor of success, to examine the successful companies, Ericsson and Huawei, and to analyze the R&D and positioning strategies of the companies. To accomplish the study we have used a case study using interviews and annual reports to collect data. LÄS MER

  4. 4. Modeling and predicting of different stock markets with GARCH model

    Master-uppsats, Statistiska institutionen

    Författare :Jiang Wei; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Framgångsrika affärer på nya marknader : En studie av Vero Modas framgångsrika etablering på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Wei Jiang; [2011]
    Nyckelord :Kultur; utländska företag; Hofstede´s kulturdimensioner; lyckad etablering; strategier; konkurrens; Sverige; Danmark;

    Sammanfattning : Bakgrund:  Globalisering har medfört att fler utländska företag intresserat sig av utlandsetableringar. Europeiska Unionen har lett till att fler utländska företag väljer att etablera sig i medlemsländer och därmed även i Sverige. Detta har medfört att konkurrensen på den svenska marknaden ökat. LÄS MER