Sökning: "arbetsmetod"
Visar resultat 11 - 15 av 676 uppsatser innehållade ordet arbetsmetod.
11. Pedagogisk dokumentation i förskolan : En undersökning av förskollärares uppfattningar om sitt arbete med pedagogisk dokumentation
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Denna studie undersöker förskollärares uppfattningar om sitt arbete med pedagogisk dokumentation. Datamaterial har samlats in med hjälp av semistrukturerade intervjuer av förskollärare. Studiens utgångspunkt är fenomenografiska teoretiska perspektiv. LÄS MER
12. Barns konflikter i förskolan ur förskollärares perspektiv : En didaktisk analys av förskollärares uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med kunskap om hur förskollärare uppfattar sitt arbete med att hantera barns konflikter i förskolan. Genomförandet av studien har skett med hjälp av en kvalitativ metod och semistrukturerade enskilda intervjuer med förskollärare. Studien utgår från Simmels konfliktteori och perspektiven konflikt och konsensus. LÄS MER
13. Konsten att uppmärksamma mänskliga rättigheter - En kvalitativ intervjustudie om vilken roll konstnärliga uttryck spelar i uppmärksammandet av mänskliga rättigheter hos fyra icke-statliga organisationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka vilken roll konstnärliga uttryck spelar i uppmärksammandet av mänskliga rättigheter hos fyra icke-statliga organisationer, vilka är Lunds Fontänhus, Rädda Barnen Lund, Amnesty International Sverige och Human Rights Watch Sverige. Det här syftet undersöks med hjälp av fyra semistrukturerade intervjuer med fem intervjupersoner som arbetar hos eller samarbetar med de icke-statliga organisationerna. LÄS MER
14. Optimering och analys av planerade avbrott : dess kostnad och nyttjande av reservkraft eller AMS
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematikSammanfattning : Dagens samhälle blir allt mer beroende av el och förväntningar att ha tillgång till en välfungerande elleverans dygnet runt ökar för var dag. Detta innebär att en elleverans med få avbrott och en hög leveranssäkerhet i elnätet är en prioritet. LÄS MER
15. Phonics vs. Whole Language : En litteraturstudie som jämför forskning om tvåläsinlärningstraditioner och deras inverkan på elevers tidiga läsutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Att lära sig läsa ger möjlighet till en god utbildning och därmed kunna samverka som en bra samhällsmedborgare. Syftet med denna litteraturstudie är att öka förståelsen för de två läsinlärningstraditionerna phonics och whole language och hur dessa påverkar barns tidiga läsinlärning. LÄS MER