Sökning: "automatiserat lära."
Hittade 4 uppsatser innehållade orden automatiserat lära..
1. Industrial Machine Monitoring: Real-Time Anomalous Sound Event Detection on Low-Powered Devices
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Traditionally fault detection in industrial machinery has been performed manually by experienced machine operators listening to the machines. However, it is desirable to automate this process to increase efficiency and improve the working environment of the operators. LÄS MER
2. Explainable Reinforcement Learning for Risk Mitigation in Human-Robot Collaboration Scenarios
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Reinforcement Learning (RL) algorithms are highly popular in the robotics field to solve complex problems, learn from dynamic environments and generate optimal outcomes. However, one of the main limitations of RL is the lack of model transparency. This includes the inability to provide explanations of why the output was generated. LÄS MER
3. Video Stream Monitoring and Network-centric QoE Prediction through User-behavioral Studies and Automated Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Quality of Experience (QoE) is the degree of delight or annoyance of the user of an application or service [1]. To ensure a proper level of QoE for end users, networks and service providers have to continuously monitor their systems in terms of technical parameters, which can then be used to estimate QoE. LÄS MER
4. "Jag har typ en tallinje i huvudet" : Elevers upplevelse av träning med applikationen Vektor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur elever i behov av särskilt stöd i matematik beskriver sin upplevelse av träning med applikationen Vektor och om de uttrycker någon förändring av sina grundläggande strategier efter träning. Flera forskare är överens om att arbeta med hjälp av digitala verktyg får effekter på elever både när det gäller kunskap och motivation. LÄS MER