Sökning: "bureau affiliation."

Hittade 3 uppsatser innehållade orden bureau affiliation..

  1. 1. Emigration och immigration : En kvantitativ studie om Växjö stadsförsamlings utvandring och invandring mellan åren 1895–1924

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Simon Oguz; Alfred Liljegren; [2023]
    Nyckelord :Migration; emigration; immigration reimmigration; class affiliation; Växjö; Sweden; North America; Migration; emigration; immigration återvandring; klasstillhörighet; Växjö; Sverige; Nordamerika;

    Sammanfattning : The succeeding study aims to analyze as well as enlighten, what kind of people that emigrated from Växjö city council to North America during three intervals, 1895–1904, 1905–1914 and1915–1924. It will be analyzed through five variables: gender, age, marital status, profession and furthermore class affiliation. LÄS MER

  2. 2. Att förutspå framtiden - Finansiell stress och dess påverkan på träffsäkerheten i ett going concern-yttrande

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Lena Hedenberg; Carl-Johan Bengtsson; [2016]
    Nyckelord :Audit; going concern opinion GCO ; accuracy; financial distress; bankruptcy; bureau affiliation.; Revision; going concern-yttrande GCY ; träffsäkerhet; finansiell stress; konkurs; byråtillhörighet.;

    Sammanfattning : Ett bolags finansiella rapportering är en viktig informationskälla för dess intressenter. När en revisor granskar ett bolags finansiella situationen ger det en kvalitetssäkring som kan vara avgörande för intressenternas beslutsfattande. LÄS MER

  3. 3. Auditor 2.0 : how Swedish auditors balance the profession with marketing

    Master-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Carl Gerlofstig; [2010]
    Nyckelord :Auditor; auditing; marketing; profession; professional services firm; Sweden;

    Sammanfattning : This study examines how auditors’ attitude towards marketing and their view on the importance of marketing affect how they balance their time spent on marketing and auditing activities. The purpose is to understand how the changing business environment for auditors affects the relationship between the auditing profession and marketing. LÄS MER