Sökning: "c uppsats förskola"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden c uppsats förskola.
21. Sagan som grund för lärande. En studie av tematiskt arbetssätt med utgångspunkt i sagan i förskolan och skolan
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med vårt examensarbete har varit att undersöka hur man arbetar tematiskt med hjälp av sagan i förskolaoch skola. Vi vill också undersöka hur pedagoger och barn ser på detta arbete. LÄS MER
22. Krishantering i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Arbetsart: C-uppsats i Samhällsorienterande ämnen och barns lärandeSidantal: 36Titel: Krishantering i förskolanFörfattare: Christian DübergHandledare: Ingrid HillborgDatum: 2007-01-05Bakgrund: Ämnesområdet är valt då jag dels anser att min egen kunskap inom detta ämne är något bristfällig, dels att det är ett intressant och ständigt aktuellt ämne.Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur pedagoger på ett så bra sätt som möjligt bemöter barn i 1-5 år i en krissituation. LÄS MER
23. Arbetar pedagogerna på förskolan medvetet för att stimulera barns motorik?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Arbetets art: C- uppsats 10 poäng i Barndoms- och ungdomsvetenskap.Sidantal: 45Titel: Arbetar pedagogerna på förskolan medvetet för att stimulera barns motorik?Författare: Stefan Kruse & Johanna NilssonHandledare: Ann- Sofi RåstamDatum: 2005/12/16Bakgrund: Vi är två blivande förskollärare som läser på lärarutbildningen i Malmö. LÄS MER
24. Tankar kring barn med utvecklingsstörda föräldrar – utifrån lärares, socialsekreterares och kuratorers perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Arbetets art: C – uppsats i Barndoms – och ungdomsvetenskapSidantal: 49Titel: Tankar kring barn med utvecklingsstörda föräldrar – utifrån lärares, socialsekreterares och kuratorers perspektivFörfattare: Maria Hansson & Malin LarssonHandledare: Ann- Sofi RåstamDatum: 2005-12-15Bakgrund: Det förekommer idag att några få elever i förskola/skola har utvecklingsstörda eller svagt begåvade föräldrar. Vi ville uppmärksamma detta, eftersom det är viktigt att få kunskap om hur man som pedagog bemöter de föräldrar som har en utvecklingsstörning och de barn, som har utvecklingsstörda föräldrar. LÄS MER
25. Föräldrars uppfattningar om "Naturförskolan Skog och Hav"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : AbstractArbetets art: C-uppsats i Barndoms- och ungdomsvetenskap.Sidantal: 64 sidor.Titel: Föräldrars uppfattningar om ”Naturförskolan Skog och Hav”.Författare: Maria Hansson och Jeanette Harrysson. LÄS MER