Sökning: "c uppsats förskola"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden c uppsats förskola.

  1. 11. We co-operate to build a partnership. En jämförande uppsats om samverkan mellan förskollärare och föräldrar i Australien och i Sverige

    C-uppsats,

    Författare :Jennie Ström; Lisa Åsedal; Anna Tolinsson; [2010]
    Nyckelord :Samverkan; föräldrar; förskola; Australien; Sverig;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med denna studie är att undersöka hur australiensiska förskollärare arbetar i förskolan med att samverka medbarns föräldrar. Det är även att få en djupare förståelse för likheter och skillnader mellan deras syn på samverkan ochden syn som råder i Sverige. LÄS MER

  2. 12. Musik är glädje -En kvalitativ undersökning av hur förskollärare arbetar med musik som medel för lärande

    C-uppsats,

    Författare :Lindha Norberg; Isabelle Paremyr; [2010]
    Nyckelord :Musik; lärande; fin- och grovmotorik;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet är att belysa hur förskolepedagoger tänker kring och arbetar med att integrera musik isin verksamhet som medel för lärande. Detta med särskild hänsyn till barns språkutveckling,motorik och sociala samspel. LÄS MER

  3. 13. Att vi ska kunna läsa med flyt

    C-uppsats,

    Författare :Linda Kjöllerström; [2010]
    Nyckelord :Läsförståelse; skönlitteratur; metoder; strategier;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Mitt syfte med denna uppsats är att ta reda på hur blir barn goda läsare?Den huvudfråga jag arbetar efter är, vilka metoder använder lärare för att eleverna ska nå tillläsförståelse? Jag har använt mig av fenomenografisk metod och halvstruktureradekvalitativa intervjuer. Jag har intervjuat fyra lärare som arbetar i förskoleklass till årskurs 3som aktivt arbetar med skönlitteratur och läsförståelse på en åldersintegrerad skola utanförGöteborg. LÄS MER

  4. 14. ”Det ligger i generna” - en studie om hur genus konstrueras samt hur genus kan ta form i förskolan

    C-uppsats,

    Författare :Richard Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Genus; medvetenhet; jämställdhet; kön;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Huvudsyftet med denna uppsats var att undersöka ett antal pedagogers inställning till genus samt hur de arbetarmed genus och en eventuell genuspedagogik i den vardagliga verksamheten. Under uppsatsen har jag dessutomfördjupat mig i utvald litteratur och forskning kring genusbegreppet och hur jämställdhet och ett arbete kringdetta kan ta form i förskola och skola. LÄS MER

  5. 15. Musik i förskolan - ett medvetet redskap för barns utveckling?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katarina Beckman; Petra Nilsson; [2008]
    Nyckelord :förskola; musik; motorisk utveckling; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med vår C-uppsats är att undersöka musikens betydelse för förskolebarnens språkliga och motoriska utveckling. Vårt empiriska material har vi fått fram genom intervjuer med lärare på förskolor med musikprofil i Malmö och New York. LÄS MER