Sökning: "chatterbot"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet chatterbot.

  1. 1. Evaluating the Effectiveness of Open Source Chatbots for Customer Support

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Fabian Dacic; Fredric Eriksson Sepúlveda; [2023]
    Nyckelord :chatbot; machine learning; software framework; software library; language model; artificial intelligence; customer support; medicine; COVID-19; ChatterBot; Botkit; Natural JavaScript library; DialoGPT; Rasa; natural language processing;

    Sammanfattning : Chatbots are becoming increasingly popular in various industries, and thereare many options available for businesses and organisations. Several studieshave investigated open-source chatbots and identified their core strengths,implementation, and integration capabilities however few have investigatedopen-source chatbot frameworks and libraries in a specific use case such asmedicine. LÄS MER

  2. 2. The Effect of Data Quantity on Dialog System Input Classification Models

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Johan Lipecki; Viggo Lundén; [2018]
    Nyckelord :Chatbot; Chatterbot; Virtual Assistant; Dialog System; Natural Language Understanding; Word Embedding; Word Vector Models; Text Classification; Chattbot; Virtuell Assistent; Dialogsystem; Naturlig språkbehandling; Ordinbäddning; Ordvektormodeller; Textklassificering;

    Sammanfattning : This paper researches how different amounts of data affect different word vector models for classification of dialog system user input. A hypothesis is tested that there is a data threshold for dense vector models to reach the state-of-the-art performance that have been shown with recent research, and that character-level n-gram word-vector classifiers are especially suited for Swedish classifiers–because of compounding and the character-level n-gram model ability to vectorize out-of-vocabulary words. LÄS MER

  3. 3. Intelligenta agenter - En framtidsvision eller verklighet idag?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Annie Hammarin Lindell; [2016]
    Nyckelord :virtuell assistans; artificiell intelligens; chatterbot; natural language interaction; artificiellt liv;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar artificiell intelligens ur ett service- och tjänsteperspektiv. Den huvudsakliga inriktningen är på området virtuell assistans, med fokus på virtuella agenter och chatterbots, vilket är en slags kommunikativ mjukvara. LÄS MER

  4. 4. Chatterbot with commonsense

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Max Malmgren; Ulf Åhammar; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A semantic network is a database containing information regarding how concepts relate to one another. In this report the effects of consulting such a network to generate responses for a chatterbot based on the ELIZA computer program are examined. LÄS MER