Sökning: "competitive priorities"
Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade orden competitive priorities.
11. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER
12. Hur banken arbetar med Digital Transformation : En kvalitativ studie på en nordisk bank och deras digitala transformationsarbete
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Bakgrund: Den digitala utvecklingen har varit den största utvecklingen för banker under de senaste åren. Enligt Svenska Bankföreningen (2020) så är finanssektorn utsatt för ett starkt förändringstryck och många nya företag, både svenska och utländska, har etablerat sig på marknaden. LÄS MER
13. Exploring Managerial Challenges Emerging from Procurement of Mineral Concentrates : Case study on Boliden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Procurement of copper concentrate is becoming increasingly more challenging as the general quality of concentrates are decreasing. Concentrates are now coming with higher shares of impurities and secondary materials, which makes them harder to process. LÄS MER
14. Vad kommunicerar Sveriges “mest hållbara” företag om hållbarhet? : En fallstudie om vad hållbara företag kommunicerar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : The climate, the environment and sustainability work are in more focus than ever. With the growing interest in sustainability work, new opportunities with data, and technological progress, opportunities—but also challenges—are created. LÄS MER
15. The Right Bricks for a World of Clicks - How the role of the physical fashion store is shifting in an increasingly digitalized market.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Over the past decades, digitalization and e-commerce have transformed the retailing industry. Some sectors have seen it render the brick and mortar store all but obsolete; in others, it creates new opportunities for cross-channel synergies. LÄS MER