Sökning: "consumer demand and digitalization"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden consumer demand and digitalization.

  1. 1. Unmanned Stores In Sweden : A Quantitative Study On Enhancers And Inhibitors According To The Swedish Generation Z

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Pontus Andersson; Johansson Oscar; [2023]
    Nyckelord :Technology-Based Self-Service; Technology Readiness; Technology Acceptance Model; Generation Z; Unmanned Stores; Digitalization; Retail Industry;

    Sammanfattning : Introduction: Since the start of the digital age back in the 70s, digital technology has become a main tool for us humans to work, communicate, and enjoy ourselves on a day-to-day basis. The major push that set this new chapter of human life was due to the first military-manufactured computers of the time. LÄS MER

  2. 2. High Demand for Second-hand: A Qualitative Study on Challenges and Opportunities Faced by Second-hand Clothing Retailers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ebba Greijer; Abdullah Smew; [2022]
    Nyckelord :Second-hand; Clothing; Retailing; Digitalization; Sustainable consumption;

    Sammanfattning : The second-hand market has been subject to a lot of change in recent years. New actors with disruptive business models have entered the market, changing consumer perceptions and altering market conditions. LÄS MER

  3. 3. The Mismatch Between Green Words and Actions

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Sandblom; Vera Strömbäck; [2021]
    Nyckelord :Pseudo-profound bullshit; Bullshit receptivity; Consumer skepticism; Sustainability statements; Business communication;

    Sammanfattning : The increased access to information as a result of digitalization has made it easier to share valuable knowledge. However, simultaneously it has also facilitated the spread of misleading concepts such as fake news and greenwashing. LÄS MER

  4. 4. Digital transformation för en mer effektiv och tillgänglig detaljhandel : En kvalitativ studie för att analysera konsumenters kundresor och dess påverkan inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jonathan Jonasson; Hanna Lundvall; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; digital marketing; digital retailing; digitization; e-commerce; customer journey; work system; Digital transformation; digital marknadsföring; digital detaljhandel; digitalisering; e-handel; kundresan; arbetssystem;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har blivit en av de viktigaste pågående omvandlingarna som sker i nutida samhället och denna utveckling är viktig inom specifikt detaljhandeln samt modebranschen. Då modebranschen befinner sig på en global marknad har de utvecklat olika försäljnings-strategier på olika plattformar, för att bemöta konsumenters efterfrågan till digitala lösningar. LÄS MER

  5. 5. E-handelns effekter på butiksloker : Utgör e-handeln ett hot mot eller en möjlighet för den fysiska butiken?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Elsa Ridner; Felicia Liljedahl; [2020]
    Nyckelord :Demand; E-commerce; Property Owner; Retail; Retailer; Retail Premises; Detaljhandel; E-handel; Efterfrågan; Fastighetsägare; Butikslokal; Handlare;

    Sammanfattning : E-handel kan anses utgöra det senaste tillskottet på detaljhandelsmarknaden, något som har möjliggjorts tack vare en ökad digitalisering i samhället. E-handelns marknadsandelar ökar stadigt varje år vilket är något som förutspås fortsätta i framtiden. LÄS MER