Sökning: "Unmanned Stores"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Unmanned Stores.
1. Exploring the Emergent Servicescape of Unmanned Stores: A Constructivist Analysis of Unmanned Stores in the Age of Digitalization
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Unmanned stores are increasing in popularity as the prominence of digitalization is changing not only the customer-retailer interface but also the servicescapes of the stores. The current stakeholders within the industry are (1) tech-positive entrepreneurs that want to innovate the industry or (2) convenience-focused retailers adopting technological solutions to ease the workload. LÄS MER
2. Unmanned Stores In Sweden : A Quantitative Study On Enhancers And Inhibitors According To The Swedish Generation Z
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Introduction: Since the start of the digital age back in the 70s, digital technology has become a main tool for us humans to work, communicate, and enjoy ourselves on a day-to-day basis. The major push that set this new chapter of human life was due to the first military-manufactured computers of the time. LÄS MER
3. Unmanned Convenience Stores: The Future of Retail or Just Glorified Vending Machines? : Empirical Evidence of Consumer Resistance in Sweden
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : A new business model of unmanned convenience stores has been introduced to the retail industry in recent years. An unmanned convenience store is a store format where customers can carry out their errands without involvement of service personnel due to fully automated payment solutions. LÄS MER
4. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER
5. ”Jag hade ju jättesvårt att ens komma in i butiken, men det vet jag ju inte varför” : En studie av äldres attityder och teknikanvändning i obemannade livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Samhället utvecklas konstant och nya tekniska innovationer föds med möjligheterna som den teknologiska utvecklingen har skapat. Att handla livsmedel är en basal sak som alla behöver klara av, i takt med samhällsutvecklingen utvecklas även butikerna och nya funktioner samt butiksformer tar fart, men hänger alla med? Syftet med studien har varit att få ett helhetsperspektiv av hur äldre generationer tar till sig av det nya tekniska fenomenet hybridvarianten obemannade livsmedelsbutiker som är en följd av den teknologiska utvecklingen. LÄS MER