Sökning: "crowdsourcing process"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden crowdsourcing process.
1. Crowdsourcing i små företag : En kvalitativ studie om hur små företag upplever och arbetar med crowdsourcing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: En globaliserad värld och ny teknik har gett företag fler möjligheter att få tillgång till arbetskraft och kompetens. Crowdsourcing kan användas av företag för att anlita egenställda frilansare via digitala plattformar på ett flexibelt och kostnadseffektivt sätt. LÄS MER
2. Involvement of store personnel in the innovation process
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : For companies to remain competitive, a continuous supply of new value to the market is required. According to many, the success and survival of a company depend on its ability to innovate. Studies show, however, that as much as 80-90% of product launches in the grocery retail industry fail. LÄS MER
3. Möjligheter till crowdsourcinginom : Inom topografisk/geografisk information
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Lantmäteriet arbetar med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geo data tillsamhället. Enheten för Geografisk information samlar in en stor mängd geografiskaobjekttyper exempelvis väg, vandringsled och camping. LÄS MER
4. The Crowdsourcing Process : An organizational risk management study
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : There are four million voluntary attritions a month in the US. Many of these people choses to become freelance consultants (gig workers) working through digital gig platforms for better work-life balance. At the same time organizations requires a more flexible access to skills and competences to cope with an ever more dynamic business environment. LÄS MER
5. Mining geosocial data from Flickr to explore tourism patterns: The case study of Athens
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Kanari Domna Mining geosocial data from Flickr to explore tourism patterns: The case study of Athens Social media are providing a new type of geo-tagged data that by processing them, new types of knowledge can be generated and used by decision-makers in different areas including tourism. It includes e.g. LÄS MER