Sökning: "customer confidence"

Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden customer confidence.

  1. 1. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Lewenhaupt; Anton Conradsen; Oscar Egard; [2024]
    Nyckelord :CSR; loyalty; legitimacy; Carroll’s CSR pyramid; Betsson AB; Svenska Spel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Nyexaminerade fastighetsmäklares vägar för att etablera sig i en konkurrensutsatt bransch : En kvalitativ studie om fastighetsmäklares egna erfarenheter från att etablera sig som fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Eric Svensson Due; Fredrik Berggren; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; strategier; entreprenörskap; självförtroende.;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen är en av de mest konkurrensutsatta branscherna på arbetsmarknaden. En stor del nyexaminerade fastighetsmäklare lämnar yrket redan efter två år på grund av att de har misslyckats att etablera sig. LÄS MER

  3. 3. Enhancing mobile advertising through 3D and AR

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Erik Linnarson; [2023]
    Nyckelord :3D; AR; Advertising;

    Sammanfattning : Augmented Reality (AR) is making its way into many industries, with advertising being no exception. Existing literature within the field have focused on investigating the benefits of AR advertising from the perspective of businesses, for instance by measuring purchase intention and effect on attitude towards the brand. LÄS MER

  4. 4. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters attityder mot kundrecensioner och omdömen : En kvantitativ studie bland svenska medborgare som har besökt Bali

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Dennis Svensson; Emil Almhöjd; [2023]
    Nyckelord :Kundrecensioner; Attityder; Bali; Marknadsföring; Turism marknadsföring;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the attitudes of Swedish consumers towardscustomer reviews in Bali. Through this research, Swedish consumers willgain a more accurate understanding of their attitudes towards customerreviews and how these reviews align with the accommodations in Bali. LÄS MER