Sökning: "customer satisfaction of a bank"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden customer satisfaction of a bank.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  3. 3. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  4. 4. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie  om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Camellia Rahman Bhuiyan; Malika Abdo; [2023]
    Nyckelord :consumer relationship towards bank; influencing factors; KYC; digitalization;

    Sammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is  required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose:​  This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER

  5. 5. Drivkrafter, målsättningar och framgångsfaktorer inom digital transformation för tjänsten bolån : En fallstudie hur ett företag hanterar drivkrafter och målsättningar samt vilka framgångsfaktorer som används inom digital transformation för tjänsten bolån och hur det påverkar ett IT-beroende arbetssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Gustav Arkeving; Philip Pettersson; [2023]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; digital transformation; drivkrafter; målsättningar; framgångsfaktorer.;

    Sammanfattning : Digital transformation har blivit centralt i många verksamheter för överlevnad och ses som en chans för att modernisera verksamheten. En digital transformationsprocess kan starkt påverka verksamhetsprocesser och värdet på tjänster eller produkter. LÄS MER