Sökning: "delning av lokaler"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden delning av lokaler.
1. Föråldrad lagstiftning och traditionell bransch - hur kan fastighetsbranschen bemöta utmaningarna med delade ytor?
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Delningsekonomi är ett växande fenomen i samhället. Kortfattat handlar delningsekonomi om att använda underutnyttjade resurser bättre genom att dela. Att dela ytor kan innebära en mer effektiv användning av befintliga byggnader vilket potentiellt kan minska behovet av nyproduktion. LÄS MER
2. Space to Place : Effektivisera markutnyttjande både fysiskt och digitalt inom svensk stadsplanering
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Städer runt om i världen expanderar i allt snabbare takt för att möjliggöra morgondagens behov och efterfrågan, vilket sker inom ramen för hållbar utveckling i flera sammanhängande dimensioner. Samtidigt som digitaliseringen och nya postindustriella värdeskapande fortgår, vilket resulterar i en förskjutning av de fysiska resurserna. LÄS MER
3. Varför halkar vi efter? – Dagens tillämpning av delningsekonomi inom fastighetsbranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : The aim of this thesis was to research the current status of shared space use. Furthermore, this thesis also aimed to investigate the potential and challenges related to sharing economy in the real estate sector. The thesis focused mainly on existing buildings in Sweden. The aim was to answer the following two research questions: 1. LÄS MER
4. Delningsekonomi på mellanstora städers villkor : Styrning och planering av delningsekonomi i Umeå
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : This thesis focuses on how local administrations in mid-sized cities can govern and plan for the sharing economy. To explore this, a case study of Umeå municipality's work on the sharing economy is carried out. LÄS MER
5. Kemiutmaningar i skolan : Några lärare i årskurs 4-6 syn på kemiundervisning.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Kemi är relativt nytt ämne på mellanstadiet i läroplan och i skola. I kemi förväntas elever fåmöjligheter till att laborera och undersöka olika kemiska fenomen. I studien undersöks vadmellanstadielärare anser om ämnet kemi och vad de anser om att laborera med eleverna. LÄS MER