Sökning: "different religion"

Visar resultat 1 - 5 av 1103 uppsatser innehållade orden different religion.

  1. 1. Democracy and Controversial Issues: Preparing students to become global citizens

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sofie Sandell; Neha Sharma; [2024-03-20]
    Nyckelord :demokrati; kontroversiella frågor; skolutveckling; ledarskap; democracy; controversial issues; school management; leadership;

    Sammanfattning : In an attempt to make tomorrow's generation more democratic and critically aware, Skolverket has given clear instructions of including discussions related to controversial issues in classroom teachings. The thesis has both teachers’ and students’ perspectives of how conscious they are about using this tool. LÄS MER

  2. 2. “Whaddaya Mean Biblical?” Apocalypticism and Apocalypse in Ghostbusters (1984)

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Jack Roempke Andersson; [2024-03-06]
    Nyckelord :Ghostbusters; apocalypticism; intertextuality; exegesis; reception history; apocalyptic hermeneutic;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the sci-fi horror comedy film Ghostbusters (1984) from an exegetical perspective of reception history with a focus on questions of apocalypticism and apocalypse. This splits the study in two, with the first question being what the four ghostbusters of the movie mean when they talk about the end of the world in a biblical context: their apocalyptic hermeneutic. LÄS MER

  3. 3. Vårt större fädernesland – Paneuropa i Tidevarvet och svensk debatt 1924–1936

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Emma Engström; [2024-02-14]
    Nyckelord :Europeism; Elin Wägner; Tidevarvet; Paneuropa; mellankrigstiden;

    Sammanfattning : This is a reception study on how the idea of Paneuropa, as launched by the austrian count Richard Nikolaus Coudenhove-Kalergi in 1923, was received by the political weekly magazine Tidevarvet, a product of – and an opinion forming organ for – the social liberal wing of the Swedish suffrage- and peace movements. The main purpose is to examine to what extent there was an existent Europeanism in the public debate in Sweden during the interwar period, and how that discourse was constructed through the conceptual pairings disruption/unity and parts/whole. LÄS MER

  4. 4. Together, Apart Community and Connection in an Online Sangha

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Edward Olsson; [2024-01-30]
    Nyckelord :online interaction; online religion; Zen Buddhism; medium-as-language; medium-as-environment; netnography;

    Sammanfattning : This thesis investigates how the online, global Zen Buddhist community, Treeleaf Zendo, facilitates its meditation sessions, social events and forum, and how the members of the community experience this communication. Through examining the different digital media used in the community, the nature of the interconnection has been studied. LÄS MER

  5. 5. Att arbeta med yoga och mindfulness i undervisningen : en kvalitativ intervjustudie med sex lärare i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Maja Bäckman; Caroline Enderin; [2024]
    Nyckelord :idrott; idrottsundervisning; skolan; grundskola; gymnasiet; yoga; mindfulness; mental träning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur idrottslärare som använder sig av yoga eller mindfulness i sin undervisning gör för att forma sin undervisning i det samt vilka möjligheter och hinder det finns med yoga och mindfulness relaterat till undervisningen. Följande frågeställningar har studien utgått ifrån: Vad lyfter lärarna som viktigt vid utformningen av sin undervisning i yoga och mindfulness? Vilka för- och nackdelar ser lärarna med undervisningen i yoga och mindfulness? Vad bör man tänka på vid undervisning i yoga och mindfulness? Studien har använt sig av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER