Sökning: "digital programming"

Visar resultat 1 - 5 av 229 uppsatser innehållade orden digital programming.

  1. 1. "The Uphill AI Contract Challenge The Intra-Active Task: Reimagining Contracts"

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Filip Seiborg Wikström; [2024-02-16]
    Nyckelord :AI; Contract Law; New Materialism; Karen Barad; Intra-Action; Spacetimemattering; Ethico-Onto-Epistem-Ology; Cartesian-Newtonian paradigms; Antimethodology; Agency; Machine Learning;

    Sammanfattning : The traditional contract theories are insufficient to handle the challenges Artificial Intelligence (AI) is currently causing and will continue to cause to contract law. These challenges involve problems concerning the subject/object divide, agency, the embedding of legal code into interactive programming code, and ethical aspects concerning the transfer of power away from lawyers. LÄS MER

  2. 2. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER

  3. 3. Creation of a Virtual Reality Experience for the Virtual Conservation of The Flamman Theater Using Unreal Engine 4

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Fausto Zamora Arias; [2023-10-25]
    Nyckelord :virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Unreal Engine 4; game design and development;

    Sammanfattning : The Flamman Theater identity was successfully digitally preserved for the cultural heritage of Gothenburg by creating a video game, while tested with pandemic restrictions. On the technical side, this project combines virtual reality, artificial intelligence and game mechanics to create an immersive atmosphere, inviting people to watch movies inside as the original theater was intended. LÄS MER

  4. 4. A Language for Board Games – Development of an Embedded Domain-Specific Language for Describing Board Games

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Edvin Alestig; Joel Ericson; Erik Eriksson; Lukas Schiavone; Filip Torphage; Joakim Tubring; [2023-03-03]
    Nyckelord :DSL; domain-specific languages; Haskell; functional programming; board games; game theory; domänspecifika språk; funktionell programmering; brädspel; spelteori;

    Sammanfattning : In recent years board games have increasingly found themselves in the digital medium. One way to enable easier creation of digital board games is to create a domainspecific language (DSL) for that purpose. This thesis details the process of developing an embedded DSL for describing board games with Haskell as its host language. LÄS MER

  5. 5. Update of electrical installation in Volvo FM/FMX Crew Cab

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jakob Ehrinton; Elias Vähäkangas; [2023]
    Nyckelord :Volvo; Trucks; Electrical; Development; Digital; PWM; Pulsbreddsmodulering; Transistors; Schematics; Programming;

    Sammanfattning : In today's society, technology that does not have integrated app control or digital control is considered outdated. In fact, the technological growth of new features and innovations has grown exponentially over the past 100 years. LÄS MER