Sökning: "discipline and chaos"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden discipline and chaos.

  1. 1. Sensemaking Structures in Multiproject Settings and their Implications on Projects

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Isabella Hedström; Karl Magnil; [2021]
    Nyckelord :Sensemaking structures; discipline and chaos; self-leadership; multi-project setting; Meningsskapande strukturer; disciplin och kaos; självledarskap; flerprojektsmiljö;

    Sammanfattning : Previous research has shown that sensemaking structures within organizations are not only present, but vital in project settings. Informal individually produced sensemaking structures, such as task lists, are a mean to formulate ones' own project work into individual actions. LÄS MER

  2. 2. Visst går det bra med makaroner på söndag!

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Jacob Lucas Judice; Mohammad Reza Ghavibal; [2011]
    Nyckelord :kognitiva funktionshinder; gruppbostäder LSS; bemötande; maktförhållanden; begränsningsåtgärder; totala institutioner; normalisering;

    Sammanfattning : Målet med vårt arbete var att ta reda på hur personal inom vård och omsorg för vuxna enligt LSS 9 § 9 upplever sitt bemötande gentemot vårdtagarna. Våra frågeställningar var: Vad har personalen för kunskap om personer med autismspektrumtillstånd?Hur bemöter personalen brukarna vid konflikter? Förekommer det kränkningar eller tvångsåtgärder på gruppbostaden? Hur upplever personalen fenomenet kränkningar och begräsningsåtgärder gentemot brukarna?För att genomföra denna studie använde vi oss av en kvalitativ metod. LÄS MER

  3. 3. ”Uppstår förvirring, uppstår kaos” : Några grundskolelärares upplevelser kring samspelet mellan disciplin, planering och struktur i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Lina Jönsson; Johanna Pihl; [2010]
    Nyckelord :Discipline in the classroom; planning; structure; motivation; secondary school teachers; Disciplin i klassrummet; planering; struktur; motivation; lärare på grundskolans senare år;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att förstå några grundskolelärares upplevelser av hur disciplin samspelar med planering och struktur i klassrummet samt hur de upplevde att de genom handling kan påverka oordning. Studien ämnar även undersöka huruvida grundskolelärare upplever att de i sin utbildning lärt sig att motivera elever och hantera oordning. LÄS MER