Sökning: "drivkrafter spel"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden drivkrafter spel.

  1. 1. Gamification- vad spelindustrin gör för omvärlden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Ludvig Worge; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.; TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur TikTok arbetar med gamification isin design av sin mobila applikation. TikTok har haft en stor tillväxt under desenaste åtta åren och har toppat nedladdningslistorna globalt. LÄS MER

  2. 2. MousePunk - Care & Justice

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Hugo Drakemyr; Gustaf Wiktorén; [2022]
    Nyckelord :Role Playing Game; CRPG; Ethics of Morality; Behavior; Justice and Care; Play; Genus; Rollspel; CRPG; Moraletik; Beteende; Justice och Care; Lek; Genus;

    Sammanfattning : MousePunk är en undersökning som strävar efter att inkludera de två observerbara lek- och spelstilarna i digitala spel, som tydligt skiljer olika personer åt och projektet visar att spelstilarna är beteendemönster som finns omnämnt i moraletiken. Redan hos barn är dessa beteende observerbara i deras sätt att leka. LÄS MER

  3. 3. Formativ återkoppling i klarinettundervisning på gymnasiet : En kvalitativ undersökning med fallstudier i Sverige och Italien

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Sara Cazzanelli; [2021]
    Nyckelord :Design för lärande; feedback; formativ återkoppling; klarinettundervisning; multimodalitet; motivation; självvärdering;

    Sammanfattning : Lärandet i instrumentalundervisning är en process som sker över tid och som påverkas av lärarens val av och erbjudande om kommunikativa och pedagogiska resurser, som kan användas formativt för att främja elevens utveckling. Denna studies syfte var att undersöka och analysera formativ återkoppling i enskild instrumental undervisning i klarinett på gymnasiet, med fokus på tre temaområden: dialog och kommunikation, motivation och drivkrafter samt självvärdering och självreflektion. LÄS MER

  4. 4. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Wilmer Ahlgren; Henrik Johansson; [2019]
    Nyckelord :Qualitative study; user experience; hedonic motivation system; gamification; internal motivation; video-slots; gambling abuse; Kvalitativ studie; användarupplevelse; hedoniska motivationssystem; spelifiering; inre motivation; video-slots; spelmissbruk;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER

  5. 5. Varför detta land - En asylsökandes dilemma

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Salah-Edine Khaldoun; [2018-09-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varför väljer man att fly sitt hemland för ett annat land där du inte kan språket, har ett jobb eller har en bostad? Under 2014-2015 har flyktingströmmen till EU:s medlemsstater varit extremhög. 20 000 mäniskor har dött under sin flykt från olika krig och kriser, men även människor som har sökt ett bättre liv för sig och sina anhöriga finns bland de offer som har mist sina liv på sin väg till Europa under de senaste 20 åren. LÄS MER