Sökning: "etjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet etjänster.

  1. 1. Bland ettor och nollor : En studie av nationell vägledning för den digitala socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESAR

    Författare :Jens Norell; David Holdor; [2018]
    Nyckelord :E-government; Socialtjänst; Brukarperspektiv; Digitalisering;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks nationell vägledning av implementeringen av e-tjänster inom socialtjänsten. Den teoretiska utgångspunkten är i socialkonstruktionismen med en inriktning på empowerment. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av tillgängligheten i samarbetsprojektet RIGES : Utvärdering av Örnsköldsviks kommuns eTjänst för bygglov

    M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Christian Predoianu; [2017]
    Nyckelord :Accessibility; eService; WCAG 2.0; RIGES; municipality of Örnsköldsvik; Tillgänglighet; eTjänst; WCAG 2.0; RIGES; Örnsköldsviks kommun;

    Sammanfattning : En digitaliserad samhällsutveckling leder automatiskt till att utvecklingen måste anpassas till så många kategorier av användare som möjligt. Tillgänglighet och dess riktlinjer spelar därför en viktig roll vid utvecklingen av olika eTjänster. LÄS MER

  3. 3. Beställarkompetens inom e-förvaltning. Teknikförståelse och dess påverkan på skånska kommuners eTjänster.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Kristin Olsman; Sophie Randau; [2012]
    Nyckelord :beställarkompetens; E-delegationen; e-förvaltning; eTjänst; e-tjänst; HTML5; kommuner; myndigheter; teknikförståelse; W3C; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : E-förvaltning syftar till att den offentliga sektorn tillhandahåller eTjänster till Sveriges medborgare på ett så enkelt och effektivt sätt som möjligt. Regeringens mål är att medborgare ska kunna sköta och hantera skyldigheter som de har gentemot staten samt kunna ta del av den service som erbjuds. LÄS MER

  4. 4. Nyttan med virtuella provrum : En utvärderingsstudie av virtuella provrum för online-shopping, med fokus på användbarhet.

    Kandidat-uppsats, Informatik

    Författare :Adelina Preniqi; Besa Morina; [2009]
    Nyckelord :Virtuella provrum; BrandME-I am the brand; användbarhet; god webbdesign; eTjänster.;

    Sammanfattning : Den relativt nya företeelsen BrandME – I am the brand är en eTjänst som fungerar som ett virtuellt provrum och därmed gör det möjligt att kunna prova på kläder virtuellt. Till sin hjälp har man bland annat använt sig av 3D-grafik samt databaser. LÄS MER

  5. 5. Systemutveckling med ett eTjänsteperspektiv : en eTjänstemetod för utveckling av kundfokuserade eTjänster

    Kandidat-uppsats, Informatik

    Författare :Henrik Vesmes; Christina Åhman; [2009]
    Nyckelord :eTjänster; eTjänst; Göran Hultgren; systemutvecklingsmetod; kundfokus;

    Sammanfattning : Göran Hultgren är författaren till eTjänster som social interaktion via användning av IT-system (2007), vilken är en praktisk teori som syftar till att vara till hjälp vid analyser av eTjänster. Eftersom Hultgrens avhandling går ut på att analysera befintliga eTjänster saknas det riktlinjer för hur teorin kan tillämpas praktiskt under utvecklingen av nya eTjänster. LÄS MER