Sökning: "fördelar och nackdelar med grupparbete"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med grupparbete.

  1. 6. “Får man jobba själv?” : Grupparbeten ur ett sociologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Hampus Stavem; Matildha Grip; [2016]
    Nyckelord :Grupper; Skola; Interaktion; Grupparbete; Sociologi; Didaktik; Samhällskunskap;

    Sammanfattning : Grupparbeten har under lång tid varit en väl omdebatterad inlärningsform i skolan. Många åsikter står mot varandra för att redogöra för vem som gör vad när eleverna ska arbeta i grupp. Detta bidrar till att grupparbeten ofta framstår som en orättvis arbetsmetod där någon elev får göra mer än de andra gruppmedlemmarna. LÄS MER

  2. 7. Konkret material i matematikundervisningen : fördelar och nackdelar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Eriksson; [2010]
    Nyckelord :konkret; praktiskt; matematik; volym; grundskolans tidiga åldrar;

    Sammanfattning : Undersökningen hade som syfte att studera för- och nackdelar med att arbeta med konkret material som förstärkning i matematikundervisningen. För att utforska detta utfördes dels lärarformulär för att se hur lärare såg på ämnet. Dels utfördes två olika typer av lektionspass, ett teoretiskt och ett praktiskt. LÄS MER

  3. 8. Undervisning i skolans närmiljö : en studie av hur och varför den bedrivs på skolor i år 1-6.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna-Märta Lindén; [2003]
    Nyckelord :Education; Närmiljö; närsamhälle; lärande; lärande miljö; utomhuspedagogik; skolgården; Pedagogik;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att efter en genomgång av den här relevanta litteraturen studera hur lärare ser på undervisning i skolans närmiljö samt varför denna bedrivs. Jag inleder med att ta upp olika syn på barns lärande. Därefter följer ett avsnitt om skolans förutsättningar för ett autentiskt och meningsfullt lärande. LÄS MER