Sökning: "företagsekonomi lön"
Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade orden företagsekonomi lön.
11. Monetära belöningssystem och dess effekter
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Monetära belöningssystem är vanligt förekommande inom organisationer och implementeras vanligtvis för att öka motivationen hos medarbetare för att kunna påverka deras prestation, dock kan det finnas andra effekter som det inte tas någon hänsyn till. Syftet med studien är att skapa kunskap och en djupare förståelse om effekter av monetära belöningssystem i arbetslivet och hur monetära belöningssystem påverkar prestationen. LÄS MER
12. Motivation ur medarbetarnas perspektiv : En kvalitativ fallstudie om medarbetare och deras upplevda motivation till arbetet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Innehavandet av motiverade medarbetare anses vara en organisatorisk framgångsfaktor. Enligt tidigare forskning är organisationer med motiverade medarbetare 30–40 procent mer produktiva än organisationer med omotiverade medarbetare. LÄS MER
13. Varför slutar revisorsassistenter före auktorisation? : En studie ur ett välmåendeperspektiv
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Mer än hälften av nyexaminerade revisorsassistenter lämnar revisionsyrket inom tre år. Revisionsbranschen präglas av en intensiv högsäsong som påverkar välmåendet negativt hos många revisorer. Välmåendet påverkas av balansen mellan arbetet och fritiden, arbetstillfredsställelse och livstillfredsställelse. LÄS MER
14. Arbetsmotivation : En utvärderande studie om utbildning förändrar valet till motivationskälla
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Organisationers förverkligande av motiverad personal kan innebära lönsamhet och konkurrensfördelar från ökade prestationsnivåer, effektivitet eller intern kompetensutveckling. För ett bemanningsföretag som besitter personal med varierande kompetenser, som skall besvara kundernas olika krav, försvåras arbetet av motivationen. LÄS MER
15. Motiverad i mitten : En studie om mellanchefers motivation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker motivation hos mellanchefer då deras inverkan på personal längre ner i organisationen har visat sig ha stor betydelse på deras prestationsförmåga. Att rikta motivationsinsatser mot mellanchefer verkar vara ett effektivt verktyg för att stimulera motivation hos personal på lägre nivåer då mellanchefers motivation har visat sig kunna sprida sig ner genom organisationen. LÄS MER