Sökning: "företagsförtroende"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet företagsförtroende.

  1. 1. Individuellt uppmärksammade kunder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filip Bauer Barsby; Jenny Wångdahl; [2017]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; företagsförtroende; transparens; integritet; bete- endemönster online; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar bidra till ökad kunskap inom ämnesområdet strategisk kom- munikation i allmänhet och individanpassad marknadsföring i synnerhet. Mer kon- kret ämnar författarna att ta fram ett underlag för hur företag som är verksamma inom marknadsföring kan jobba i bättre symbios med deras kunder. LÄS MER

  2. 2. Samsung Electronics i medial kris : En Corporate Social Responsibility studie avseende konsumentens förtroende vid en medial kris

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Felicia Hassel; Pernilla Plog; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De flesta företag är beroende av att gå med ekonomiskt vinst för att överleva, och vid en medial kris är det därför nödvändigt att minska risken för negativ medial rapportering. Detta för att kunna behålla varumärkets kundförtroende. LÄS MER

  3. 3. Effekter av Sarbanes-Oxely Act En studie av kostnad och nytta med fokus på intern kontroll och företagsförtroende

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bo Liedén; Gudrun Frykmer; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Uppsatsen behandlar den amerikanska lagen Sarbanes-Oxley Act Sec. 404 som behandlar företagens internkontroll. Lagen tillkom år 2002 med anledning av de föregående årens många redovisningsskandaler med syftet att återställa investerarnas förtroende för aktiemarknaden. LÄS MER