Sökning: "facebook viral"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden facebook viral.

  1. 1. Det virala viruset : En tematisk analys på desinformation om covid-19 vaccinen i svenska facebookgrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Claesson; Esmeralda Patron Gonzalez; [2021]
    Nyckelord :disinformation; thematic analysis; covid-19; vaccine; facebook; framing theory;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine disinformation about the covid-19 vaccine in posts from Swedish Facebook groups. At the end of 2019, the coronavirus started to spread around the world and became a global pandemic. On social media, especially Facebook, disinformation started to spread around about the virus. LÄS MER

  2. 2. News dissemination on leading media organisations in Croatia: Covid-19 vaccination affair

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Dina Muzek; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; social media; Croatia; vaccination affair; hybrid media system; agenda-setting; virality; content analysis;

    Sammanfattning : During the Covid-19 vaccination in Croatia, there were inconsistencies and irregularities with the surplus vaccine and its recipients. Media coverage of the affair was extensive. The details were broadcasted in traditional media and social media. LÄS MER

  3. 3. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emilia Lindborg; Hanna Berggren; [2020]
    Nyckelord :Elektronisk word of mouth; viral marknadsföring; passiv viral marknadsföring; aktiv viral marknadsföring; attityder; demografiska faktorer; reklam; svenska livsmedelsbranschen; sociala medier; medieteknik;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER

  4. 4. Human Rights Watch partnered with Upworthy. You won’t believe what happened next… A case study analysis of NGO-new media partnerships

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Michael Wilkinson; [2019]
    Nyckelord :social media; Human Rights Watch; Upworthy; Facebook; Youtube; NGO; media; partnership; Communication for Development;

    Sammanfattning : As media organisations dedicate less money and resources to journalism covering issuesrelating to development and social change, NGO’s are becoming increasingly visible as newscreators, funders and enablers. NGOs and media organisations are now frequentlycollaborating and even making partnerships to produce news content, which is having wide-ranging effects on the field of journalism. LÄS MER

  5. 5. I skuggan av prispallen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johan Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Elitidrott; Psykisk Ohälsa; Friidrott; Elin Westerlund; Göran Kenttä; Peter Mattson; Riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER