Sökning: "frågeställning kompetensutveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden frågeställning kompetensutveckling.
1. Förutsättningar och attityd för sambedömning : En kvalitativ studie av skolans förutsättningar och attityd kring sambedömning inom SO-ämnet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Sambedömning är en arbetsmetod som utifrån ett litet empiriskt forskningsfält visat på potential att kunna öka rättvisan och likvärdigheten i lärares bedömningar av sina elevers arbeten. Trots detta finns det belägg som menar på att sambedömning inte är särskilt förekommande bland skolor, något som kan kopplas till lärarens arbetsmiljö. LÄS MER
2. Distansarbete ur ett medarbetarperspektiv : Hur arbetsformen utmanar villkoren för lärande och kompetensutveckling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka distansarbete som arbetsform ur ett medarbetarperspektiv för att därigenom kunna presentera hur distansarbete kan utmana villkoren för lärande och kompetensutveckling. Studien utfördes genom en kvalitativ metod med ett hermeneutiskt antagande där semistrukturerade intervjuer var grunden för insamling av empiriskt material. LÄS MER
3. Artikeloptimering avseende plockfrekvens : Fallstudie om fast och flytande artikelplacering.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Detta är en studie av artikelplaceringar på logistikföretaget som är placerade pålagerplatser som inte gynnar artiklarnas omsättning. Lagerplatser som är ogynnsamma avA-klassicerande artiklar har påverkat plockfrekvens negativt. LÄS MER
4. Hela barnet hela dagen : Om fritidshemspersonalens tillgång till specialpedagogiskt stöd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Norstedt, Karin (2020). Hela barnet hela dagen, Om fritidshemspersonalens tillgång till specialpedagogiskt stöd. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
5. Delat ledarskap som kompetensutvecklande
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Kraven på människors såväl yrkesmässiga som sociala kompetenser blir allt högre i syfte att skapa konkurrenskraftiga organisationer och verksamheter. En av de många uppgifter som axlas av svenska arbetsgivare är just att skapa och organisera förutsättningar för lärande och kompetensutveckling. LÄS MER