Sökning: "framgångsrik sponsring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden framgångsrik sponsring.

  1. 1. Sponsorrelationer : En studie om hur företag och idrottsföreningar arbetar i långvariga sponsorrelationer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Fanny Mosesson; [2019]
    Nyckelord :Sponsring; Co mmitment - Trust Theory; förtroende; engagemang; byteskostnader; relationsfördelar; delade värderingar; kommunikation och opportunistiskt beteende.;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har sponsring gentemot idrott blivit allt mer populärt då det genererar fördelar. För att sponsring ska generera fördelar krävs en god relation mellan företaget och idrottsföreningen. LÄS MER

  2. 2. Sponsring utifrån ett demografiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Nordquist; Thomas Arildsson; Veronica Eklund; [2007]
    Nyckelord :Sponsring; Demografi; Sponsorer; Damfotboll; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Sponsring har under senare år genomgått en förändring och utvecklats till ett väl använt marknadsföringsverktyg där sponsorn har blivit samarbetspartners med den sponsrade. Det har även blivit mer och mer tydligt att sponsorer idag förväntar sig avkastning på sitt sponsringsåtagande Hur har svenska sponsorer anammat sponsringens utveckling och hur väl utnyttjar sponsorerna de demografiska aspekternas betydelse i sin sponsring? Metod: I uppsatsen använder vi oss utav en abduktiv ansats för att varva teori med empiri. LÄS MER

  3. 3. Sponsring : En studie om vilka faktorer som påverkar värdet i ett sponsringsavtal

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlie Bergendahl; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vilka faktorer som påverkar värdet i ett sponsoravtal. Uppsatsen undersöker hur företag arbetar med sponsring och vilka motiv de har med sponsringen, samt hur de kommer fram till ett avtals värde. LÄS MER

  4. 4. Modern sponsring i svenska idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur effektivt sponsringsarbete organiseras

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Viktor Månsson; Elin Piel; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka hur man kan arbeta effektivt med sponsring i en idrottsorganisation. Det centrala i vår studie är att hitta nyckelfaktorer för hur idrottsorganisationer kan organisera sitt arbete med sponsring. LÄS MER