Sökning: "gemensam marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden gemensam marknadsföring.
1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER
2. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER
3. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER
4. Framtidens mobilitetsstad - Bilpool : En hållbar lösning för en hållbar framtid?
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : För att minska människans klimatpåverkan behöver antalet bilar i samhället bli färre. En av de föreslagna lösningarna är bilpooler. LÄS MER
5. Sökandet efter en småstadsidentitet : En fallstudie om Hudiksvalls stadskärna och dess relation till identitet och marknadsföring
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : The city and its planning are dynamic products of permanent change, which is influenced by a myriadof different actors with different wills and opinions. During the last century, urban planning has gonefrom being a steering process to a more mediating role between prominent and relevant actors. LÄS MER