Sökning: "generationsteori"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet generationsteori.

  1. 1. "Va? Har du inte Facebook?" : En kvalitativ intervjustudie om svenska 60-talisters användning av Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Benjamin Onemark; Cajsa Yxell; [2023]
    Nyckelord :Facebook; svenska 60-talister; vardaglig användning; Uses and gratifications; generationsteori;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att genomföra kvalitativa intervjuer med svenska 60-talister och undersöka hur och varför de använder Facebook, med särskilt fokus på deras användning utifrån ett Uses and gratifications-perspektiv och ett generationsteoretiskt perspektiv. Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om 60-talisters tankar och upplevelser kring Facebook, deras vardagliga Facebookanvändning, samt om varför de använder applikationen utifrån ett Uses and gratifications-perspektiv och ett generationsteoretiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  3. 3. Vilka faktorer bör företag beakta vid utveckling av centrala butikskomplement? En kvantitativ studie om förväntningar och kundtillfredsställelse av IKEAs citybutiker och planeringsstudios

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alva Lindqvist; Hannah Carlsson; [2022-08-16]
    Nyckelord :Butikskomplement; förväntningar; kundtillfredsställelse; generationsteori; geografisk-; demografisk- samt psykografisk segmentering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Digitalisering i banksektorn och dess påverkan på olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Erik Andersson; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; kundnöjdhet; kundlojalitet; banksektor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka digitaliseringen inom banksektorn och hur den minskade fysiska kontakten uppfattas av svenska bankkunder. Vidare syftar studien till att undersöka hur detta skiljer sig mellan generationer och hur digitaliseringen påverkar kundnöjdhet och kundlojalitet, både generellt och mellan olika generationer. LÄS MER

  5. 5. TV vs. Play : En kvalitativ undersökning om tv- och playtjänst-vanor hos två olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Jakobson; Isa Modigliani; [2019]
    Nyckelord :streaming; traditionell tv; tablå-tv; användarforskning; generationsskillnader;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte var att belysa eventuella skillnader och förändringar i två olika generationers användning och relationer till traditionell tv och play-tjänster. Forskningsfrågorna ville ha svar på detta samt motiveringen bakom och även om det fanns generationsrelaterade mönster när det kom till relationerna till tablå-tv och playtjänster. LÄS MER