Sökning: "hidden customer needs"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hidden customer needs.
1. A qualitative study of hallway furniture design
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med AFRY och deras kund Homezan som specialiserar sig på design av möbler producerade i naturmaterial. Bakgrunden till arbetet myntades genom företagets önskan att utöka deras produktsortiment med hallmöbler. LÄS MER
2. Consumers rituals inside shopping malls : A qualitative study on consumers shopping rituals inside Swedish shopping malls
Master-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Beyond simple shopping needs, nowadays consumers are continuously looking for the consumption of new experiences. This contemporary consumer request also unveils inside shopping centers, which as scholars recognize, are shifting functionality towards becoming centers for customer engagement. LÄS MER
3. Dolda kostnader vid implementering av ERP-system : En studie på svenska små- och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In an increasingly transparent and rapidly changing market customer demands needs to be satisfied in a more customized approach, while the rate of change in the business sector continues to increase. The relationship between technology and competition has been strengthened where technology represents great opportunities to achieve and maintain competitive advantages. LÄS MER
4. Konceptutveckling av en caterpillar med inriktning på kvalitet : En utvecklingsprocess
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : When transporting a sea cable, what is commonly called a caterpillar is used, but the most common said is a cable tensioner. These machines can be found in a flurry of different variants, where there are a multitude of competitors, which applies demands to having an extremely distinctive machine. LÄS MER
5. Uncovering Hidden Needs in Ground Engineering : Case Study of LKAB Wassara
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Detta examensarbete utgick både från behovet av bättre förståelse för grundläggningsmarknaden av LKAB Wassara – ett innovativt företag som har utvecklat den nya tekniken av hydraulisk DTH-borrning; och från insikten att åstadkommande av kundnöjdhet genom uppfyllandet av dolda behov i byggbranschen är en lovande men samtidigt utmanande uppgift. Utmaningen som behandlas i detta examensarbete är tvåfaldig: dels leder de konventionella marknadsundersöknings metoder ofta till att de dolda kundbehoven inte erhålls, trots att dessa behov är mycket viktiga för produktinnovation; och dels är det en brist på fallstudier som utforskar de explicita eller dolda behoven i byggbranschen. LÄS MER