Sökning: "hidden customer needs"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hidden customer needs.

  1. 1. A qualitative study of hallway furniture design

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Linn Ekberg; Johanna Sjöblom; [2022]
    Nyckelord :Hallway furniture design; storage options; natural material; user adaption; furniture trends; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med AFRY och deras kund Homezan som specialiserar sig på design av möbler producerade i naturmaterial. Bakgrunden till arbetet myntades genom företagets önskan att utöka deras produktsortiment med hallmöbler. LÄS MER

  2. 2. Consumers rituals inside shopping malls : A qualitative study on consumers shopping rituals inside Swedish shopping malls

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pierre Alefjord; Antonio Tortorici; [2020]
    Nyckelord :Rituals; Consumer rituals; Shopping center; Malls; Experiential marketing; Value creation; Customer experience;

    Sammanfattning : Beyond simple shopping needs, nowadays consumers are continuously looking for the consumption of new experiences. This contemporary consumer request also unveils inside shopping centers, which as scholars recognize, are shifting functionality towards becoming centers for customer engagement. LÄS MER

  3. 3. Dolda kostnader vid implementering av ERP-system : En studie på svenska små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Philip Graveleij; Malcolm Halabi; [2019]
    Nyckelord :ERP-system; affärssystem; dolda kostnader; implementering; success factors; SME;

    Sammanfattning : In an increasingly transparent and rapidly changing market customer demands needs to be satisfied in a more customized approach, while the rate of change in the business sector continues to increase. The relationship between technology and competition has been strengthened where technology represents great opportunities to achieve and maintain competitive advantages. LÄS MER

  4. 4. Konceptutveckling av en caterpillar med inriktning på kvalitet : En utvecklingsprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Hampus Karlsson; Anton Karlsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : When transporting a sea cable, what is commonly called a caterpillar is used, but the most common said is a cable tensioner. These machines can be found in a flurry of different variants, where there are a multitude of competitors, which applies demands to having an extremely distinctive machine. LÄS MER

  5. 5. Uncovering Hidden Needs in Ground Engineering : Case Study of LKAB Wassara

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :IGOR KORDAS; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utgick både från behovet av bättre förståelse för grundläggningsmarknaden av LKAB Wassara – ett innovativt företag som har utvecklat den nya tekniken av hydraulisk DTH-borrning; och från insikten att åstadkommande av kundnöjdhet genom uppfyllandet av dolda behov i byggbranschen är en lovande men samtidigt utmanande uppgift. Utmaningen som behandlas i detta examensarbete är tvåfaldig: dels leder de konventionella marknadsundersöknings metoder ofta till att de dolda kundbehoven inte erhålls, trots att dessa behov är mycket viktiga för produktinnovation; och dels är det en brist på fallstudier som utforskar de explicita eller dolda behoven i byggbranschen. LÄS MER