Sökning: "hotellbranschen"

Visar resultat 11 - 15 av 161 uppsatser innehållade ordet hotellbranschen.

  1. 11. Personalization-privacy paradoxen : En studie om individanpassad marknadsföring och integritet ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sajad Hussein; Sabina Niva; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personalization-privacy paradoxen; integritet; datainsamling; hotellbranschen; sociala nätverkstjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att skapa en djupare förståelse kring hur personalization-privacy paradoxen behandlas i hotellbranschen utifrån en individanpassad marknadsföring. Metod: Studiens metod innefattar en kvalitativ undersökningsmetod där semistrukturerade intervjuer genomförts med åtta respondenter från hotellbranschen som driver marknadsföringen. LÄS MER

  2. 12. Creating Shared Value i hotellbranschen : En kvalitativ studie om hur hotellbranschen i Sverige använder sig av CSV-strategier.

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jakob Sundin; Oskar Wettéus; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Hotellens hållbarhetsparadox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alexander Hernandez Nordstrand; Trajce Lamnjov; [2022]
    Nyckelord :Hållbart HRM; hållbart värdeskapande; paradoxen med hållbart HRM; hedonistisk beteende; eskapism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att studera hållbarhet och hållbart HRM inom en hotellverksamhet och hur ledningen går tillväga med att kommunicera ut detta till sin personal. Studien ska bidra med en ökad förståelse för hållbarhet, hur man skapar socialt värde inom hotell och vilka utmaningar som finns med att förhålla sig till hållbarhet när gästerna är sensations- och nöjessökande. LÄS MER

  4. 14. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  5. 15. Krishantering i hotellbranschen : Hotellbranschens utmaningar under Covid-19-pandemin i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Bogdan Hannanov; Shahin Daneshgari Nejad; [2022]
    Nyckelord :Crisis management; Covid-19 pandemic; Swedish hotel sector; global tourism; hospitality industry and crisis strategy; Krishantering; Covid-19-pandemin; svensk hotellsektor; global turism; besöksnäring och krisstrategi;

    Sammanfattning : Denna forskningsstudie undersöker de utmaningar som hotell i Sverige har stått inför på grund av Covid-19-pandemin. Närmare bestämt analyserar studien hur dessa hotell reagerade på krisen. Det råder ingen tvekan om att pandemin har drabbat den globala turistsektorn väldigt kraftigt. LÄS MER