Sökning: "importance of PR in society"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden importance of PR in society.

  1. 1. Exploitation of migrant workers in agriculture and public interventions to protect social rights : A case study of the Su.Pr.Eme. and P.I.U.Su.Pr.Eme. projects in Apulia region

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Carlo Bettini; [2023]
    Nyckelord :Social interventions; public policy; evaluation; migration; Italy; Caporalato;

    Sammanfattning : This thesis investigates the issue of vulnerable migrant employment and public policies in the Apulia region of southern Italy, with a focus on the EU-funded projects P.I.U. Su. LÄS MER

  2. 2. Värdet av Influncer Marketing : En studie om hur svenska PR-byråer ser på värdet av Influencer Marketing och hur de mäter detta värde.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :James Brattström; Arvid van Krieken; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Värde; IM; PR-byrå och mätning.;

    Sammanfattning : This report aims to investigate how Public Relation-firms sees the value of influencer marketing and how they measure that value. Influencer marketing is a phenomenon which is on the rise in today's digital marketing society and understanding the value it can add is therefore of great importance. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : How Corporate is the Responsibility?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Klara Nilsson; [2018]
    Nyckelord :CSR: Corporate social responsibility: Sustainability: Integration: Legitimacy: Stakeholders: Communication.; CSR: Corporate social responsibility: Hållbarhet: Integrerad: Legitimitet: Intressenter: Kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Allt fler företag har idag erkänt betydelsen av att ta ett ökat samhällsansvar, Corporate Social Responsibility (CSR), samt att regelbundet kommunicera arbetet med deras intressenter. Då CSR saknar en enhetlig definition och därmed också en enhetlig modell att arbeta efter, skapar det emellertid oklarheter vad arbetet ska leda till. LÄS MER

  4. 4. "Det känns som att det är där vi måste vara, annars blir vi irrelevanta" : En kvalitativ studie av publikutveckling inom värmländsk scenkonst

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Lagneryd; Julius Thornqvist; [2018]
    Nyckelord :audience development; cultural politics; performing arts; PR; Värmland; publikutveckling; kulturpolitik; scenkonst; PR; Värmland;

    Sammanfattning : Sammanfattning Publikutveckling är ett paraplybegrepp inom den offentliga kultursektorn som blivit alltmer uppmärksammat de senaste åren. Det märks inte minst genom Kreativa Europas studie Audience Development – How to place audiences at the centre of cultural organisations, som presenterades 2017. LÄS MER

  5. 5. Hållbar utveckling – för kaffeindustrins framtid eller som täckmantel? : En kritisk diskursanalys om framställningen av varumärken som hållbara alternativ.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Johanna Winter; [2016]
    Nyckelord :Sustainable development; CSR; branding; corporate identity; PR; Hållbar utveckling; CSR; varumärke; företagsidentitet; PR;

    Sammanfattning : In a world where risks against climate, humanity and life is arising, we get anxious to act against it. The problem thou, is different viewpoints and interests in how to solve our global issues. In this paper the coffee industry is being investigated as part of a bigger structure in the community. LÄS MER