Sökning: "inkluderande platsmarknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden inkluderande platsmarknadsföring.

  1. 1. Finns det plats för medborgarna i platsmarknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sasha Steneram; Lova Sörman Laurien; [2020]
    Nyckelord :inclusive place branding; an evolutionary process; transformation; participation; multiplicity; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores inclusive place branding in Swedish municipalities as well as how municipal place branding practitioners view the inclusion of citizens in place branding. Place branding as a field has received sharp criticism from researchers for being too market-oriented and for not including the reality of the citizens in theplace brand. LÄS MER

  2. 2. Konsten att sälja en plats : En fallstudie om Karlskoga kommuns platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Almqvist; Anton Nilsson; [2020]
    Nyckelord :platsmarknadsfröing; inkluderande platsmarknadsföring; postpolitik; entreprenörsstad;

    Sammanfattning : I takt med övergången från industrisamhälle till kunskapssamhälle förändrades platsmarknadsföringens praktik. Faktorer som ökad globalisering och större rörlighet av varor och tjänster har lett till en ny konkurrenssituation länder, städer, regioner och kommuner emellan. LÄS MER

  3. 3. Platsmarknadsföring i Malmö - En studie över Malmö stads arbete för en inkluderande platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Sebastian Johansson; [2017]
    Nyckelord :Place branding; inclusive; identity; destination; participation; Malmö; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how the city of Malmö works towards creating an inclusive place branding. By studying theories regarding place branding, with focus on theories concerning the people living and working in the city, the essay aims to answer how these theories can be connected to and used in Malmö’s work. LÄS MER

  4. 4. Något nästan förbjudet, en orakad nisch och en fika hos mormor : En studie om småföretagares konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Denise Blomberg; Johanna Johansson; [2014]
    Nyckelord :småföretag; konkurrenskraft; varumärke; relationer; nätverk; personal; internet; platsmarknadsföring; servicelandskap; social media; internmarknadsföring; servicekultur;

    Sammanfattning : Bakgrund  Små företag är en stor del av det svenska näringslivet, och trots att de stora svenska företagen utgör enbart 0,1 procent står de för 40 procent av omsättningen och de anställda i det svenska näringslivet. Det här innebär stor konkurrenskraft gentemot de små och medelstora företagen. LÄS MER