Sökning: "inkludering segregering i skolan"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden inkludering segregering i skolan.

  1. 16. Hamburgare eller bajs? : en fallstudie om en funktionshindrad elevs undervisning i idrott och hälsa på en särskola

    Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Christina Sjöberg; [2007]
    Nyckelord :Physical education; Segregation; Integration; Inclusion; Idrott och hälsa; Segregering; Integrering; Inkludering;

    Sammanfattning : A child with functional disorder getting close to starting school has different types of schooling to choose between. Parents and the school of the matter have to agree in consultation. I use the conceptions included and segregated schooling to show different ways attend school. LÄS MER

  2. 17. Visionen ”En skola för alla”En kvalitativ studie av fem pedagogers uppfattning om inkluderande arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Kristina Persson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete berör pedagogers uppfattningar om inkluderande arbetssätt i svensk grundskola. Målet med undersökningen är att öka kunskapen om faktorer som bidrar till en inkluderande skola och en skola för alla. LÄS MER

  3. 18. Pedagogers erfarenheter av att ha individintegrerade elever i sin grupp/klass

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Helen Seller; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att få ta del av pedagogers erfarenheter av att ha individintegrerade elever i sin grupp/klass och att få ta del av pedagogers syn på hur vi kan nå ett ökat samarbete mellan grundskolan och grundsärskolan. Och hur skolan kan bli bättre på att möta alla elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER

  4. 19. En vision om ett inkluderande perspektiv : En studie av skolans intentioner med integrering av elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Daniel Johansson; [2005]
    Nyckelord :Education; Integrering; inkludering; specialpedagogik; avvikelse; normalitet.; Pedagogik;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att få kunskap om intentionerna till integrering av elever i behov av särskilt stöd. Arbetet bygger på en litteraturstudie samt kvalitativ empirisk del som innefattar såväl intervjuer som en enkätundersökning. LÄS MER