Sökning: "intern analys av företag"
Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden intern analys av företag.
1. Belöningssystem Och Motivation I Små- Och Medelstora Redovisningsbyråer I Sverige : En kvalitativ studie om användningen av belöningssystem och dess påverkan på anställdas motivation och nöjdhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Background and problеms: In thе accounting industry, charactеrizеd by intеnsivе workloads and high dеmands, small and mеdium-sizеd firms facе thе challеngе of compеting for a limitеd pool of qualifiеd workforcе. Simultanеously, thеy must navigatе rеsourcе constraints whilе maintaining еfficiеncy and quality in thеir opеrations. LÄS MER
2. Utkontraktering, ny lagercentral eller fortsatt drift på befintlig lagercentral? - En fallstudie på ett svenskt lantbrukskooperativ
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Titel: Utkontraktering, ny lagercentral eller fortsatt drift på befintlig lagercentral? En fallstudie på ett svenskt lantbrukskooperativ. Författare: Carl Kilström och Emil Nordgren Handledare: Joakim Kembro, Avdelningen för Teknisk Logistik, Institutionen för Maskinvetenskaper. Thomas Nordström, Transportchef Företag Alfa. LÄS MER
3. Det frivilliga tvånget att prestera - Upplevelser av organisationskultur och dess påverkan på arbetsprestation
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Det moderna samhället karaktäriseras av globalisering, extern och intern konkurrens samt ny informationsteknik, vilket har förändrat villkoren för individen på arbetsmarknaden. Denna studie undersöker upplevelsen av organisationskultur och arbetsprestation på ett företag inom rekrytering och bemanningsbranschen i södra Sverige. LÄS MER
4. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
5. How is knowledge transfer management used to improve efficient use of human potential? : A case study of knowledge management at a Swedish manufacturing company
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Within the manufacturing industry, optimising resource utilisation is crucial for strengthening competitive advantage. However, the significance of acknowledging organisational knowledge as a valuable resource is often overlooked. LÄS MER