Sökning: "intern kommunikation mottagare"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden intern kommunikation mottagare.

  1. 1. Kunskapsöverföringsmetoder inom järnvägsprojektering : En fallstudie av en arkitektur- och teknikkonsultkoncern

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Josefine Olsson; Björn Edlund; [2023]
    Nyckelord :Kunskap; kunskapsöverföring; kompetensbrist; järnvägsbranschen; explicit kunskap; tyst kunskap; kunskapsöverföringens viskositet; kunskapsöverföringens hastighet; kunskapshantering; socialt kapital; SECI-modellen; organisatoriskt lärande;

    Sammanfattning : Den samhällsviktiga järnvägsbranschens prognostiserade och upplevda brist på kompetens och behovet att förnya kompetensen kan komma att påverka framtida underhåll, funktion och kvalité på järnvägen. Om åtgärder inte vidtas kan det påverka infrastrukturen samt Sveriges långsiktiga tillväxt och konkurrenskraft. LÄS MER

  2. 2. Hur narrativt berättande påverkar mottagandet av skriftlig intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Malin Bergner; Linda Eriksson; [2020]
    Nyckelord :internal communication; rhetorical component; valence; narrative; intern kommunikation; retorisk komponent; valens; narrativt berättande;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur ett internt meddelande uppfattas av mottagaren, beroende på om meddelandet är positivt eller negativt, samt om det finns skillnad i mottagandet av meddelandet när det är strikt faktabaserat alternativt framfört med ett narrativt berättande. Digitala enkäter skickades till mottagare via sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationsstörningar & bristande informationkvalité mellan avdelningar : En kvalitativ fallstudie om kommunikationsprocessen gentemot IT-verktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Don Liethof; Jonathan Rehnqvist; [2020]
    Nyckelord :Information; communication; communication between departments; internal communication; information management; IT- tools; organization; communication interference; information quality; information redundancy; Information; kommunikation; kommunikation mellan avdelningar; intern kommunikation; hantering av information; IT-verktyg; organisation; kommunikationsstörningar; informationskvalité; informationsöverflöd;

    Sammanfattning : Fungerande och effektiv kommunikation mellan avdelningar är kritiskt för samtliga verksamheter oberoende av bransch. När en avsändare överför information skall det tolkas utan missförstånd för att undvika onödiga fel i kommunikationsprocessen. LÄS MER

  4. 4. Intern hållbarhetskommunikation – En fallstudie av hur ett företag använder intern kommunikation för att implementera hållbarhetsstrategi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tina Crafoord; Karin Skoog; [2019-06-20]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; intern kommunikation; hållbarhetsstrategi; hållbarhet; CSR; medarbetare;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har varit en bidragande orsak till dagens hållbarhetsproblem och spelar en viktig roll i arbetet mot en hållbar framtid. Ett första steg mot att ställa om till ett mer hållbart företag är att göra hållbarhet till en del av kärnverksamheten. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation av intern ekonomiinformation : en fallstudie av kommunikationsbarriärer i ett större företag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Lorraine Atlegard; Kristina Grönlund; [2019]
    Nyckelord :accounting management; accounting communication; internal communication; business communication; communication barriers challenges; intern redovisning; redovisningskommunikation; intern kommunikation; företagskommunikation; kommunikationsbarriärer utmaningar;

    Sammanfattning : Det är sedan länge konstaterat att intern kommunikation har stor betydelse för företagets framgång. Syftet med att kommunicera intern ekonomiinformation är att redogöra för den ekonomiska situationen samt att ge en bild av företagets framtida utveckling. En viktig faktor med intern ekonomiinformation är att skapa målöverenstämmelse. LÄS MER