Sökning: "intern marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 213 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring.

  1. 11. Effekten av intern kommunikations på organisationsidentifiering : vid en större organisatorisk förändring

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madeleine Holmqvist; Joakim Tendell; [2020]
    Nyckelord :Internal marketing; Internal communication; Organizational identification; Mergers acquisitions; Intern marknadsföring; Intern kommunikation; Organisationsidentifiering; Fusioner förvärv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur företagsledningen internt kommunicerar och effekten av intern kommunikation på organisationsidentifiering vid en större organisatorisk förändring. En kombination av kvalitativ och kvantitativ metod används vilken innehåller deskriptivstatistik av både det kvalitativa och det kvantitativa urvalet. LÄS MER

  2. 12. Hållbarhetsarbete och organisationens effektivitet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cecilia Railert; Cecilia Brandt; [2020]
    Nyckelord :CSR; CSR-redovisning; hållbarhetsredovisning; hållbarhet; effektivitet; intern och extern CSR; Sverige; Finland;

    Sammanfattning : Idag är hållbarhetsstrategier inte en konkurrenskraftig fördel, utan en nödvändighet. Trots dettatenderar studier om hållbarhet att fokusera på dess positiva effekter gällande externaintressenter och marknadsföring. LÄS MER

  3. 13. Challenges with Successful Marketing : A study to identify challenges and opportunities with introducing services of value-added-sales to customers within the prevailing steel manufacturing industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Edlund; Evelynne Geiger; [2020]
    Nyckelord :Marketing strategies; steel manufacturer; value-added-sales; upgrading a customer; product-based; service-oriented; marketing; sales performance; communication.; Marknadsföringsstrategi; ståltillverkare; mervärdesförsäljning; uppgradering av kund; produktbaserad; serviceorienterad; marknadsföring; försäljningsutveckling; kommunikation.;

    Sammanfattning : Marketing is an essential part of the overall organization when it comes to introducing a company’s new offerings to the market. Therefore, customers need to be informed and aware of the company’s entire portfolio to be able to make correct decisions that benefit them. LÄS MER

  4. 14. Sponsring av idrottsevenemang som ett internt verktyg : En kvalitativ studie om hur Vasaloppets huvudsponsorer använder sponsring internt för att påverka de anställdas arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Carl Sköld; Julia Johansson; [2020]
    Nyckelord :sponsorship; sport event sponsorship; internal marketing; work motivation; staff pride; employee engagement; values; sponsring; sponsring av idrottsevenemang; intern marknadsföring; arbetsmotivation; stolthet; engagemang; värderingar;

    Sammanfattning : Sponsring av idrottsevenemang innefattar ett ömsesidigt utbyte mellan sponsorn och idrottsevenemanget vilket gör att sponsring blir aktuellt både i idrottsvärlden och företagsvärlden. Företag som sponsrar idrottsevenemang kan arbeta med sponsringen både externt och internt. LÄS MER

  5. 15. Attraktiv arbetsgivare enligt produktionsarbetare : En kvalitativ studie som jämför forskning och teorier mot vad medarbetare upplever som viktiga faktorer i relationen till sin arbetsgivare för att uppleva lojalitet och ömsesidighet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Rebecca Olsson; [2020]
    Nyckelord :arbetsgivarerbjudande; arbetsgivarvarumärke; Employer Branding; Employer Value Proposition; intern marknadsföring; medarbetarlojalitet; produktionsavdelning; produktionsarbetare; reciprocitet;

    Sammanfattning : Medarbetare är en av de viktigaste faktorerna inom organisationer för att nå framgång och särskilja sig från konkurrenter. Genom att utveckla ett attraktivt arbetsgivarvarumärke för både den externa och den interna marknaden kan organisationer locka och behålla kompetenta medarbetare. LÄS MER