Sökning: "upgrading a customer"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden upgrading a customer.

  1. 1. Optimering av slutflöde i produktionslina : Produktion av bakaxelbryggor hos Scania Luleå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Tobias Wahlroos; [2022]
    Nyckelord :kapacitetsökning; arbetsförhållanden; produktion; transport; lean production; socioteknik;

    Sammanfattning : Scania operates in a rapidly changing industry. Technical innovations, environmental requirements and green fuels are just some of the factors that force the transport sector to constantly develop in step with the environment. This is also the case at Scania Luleå and is reflected in the production of rear axle housings to trucks and buses. LÄS MER

  2. 2. An Ambidextrous Approach to User Acceptance Testing Management and Automation : How software customers can optimize their processes to explore new technology as well as current performance to improve the effectiveness of user acceptance testing

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anton Edin; Mariam Qorbanzada; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : User acceptance tests are tests that are executed by companies that are updating or integrating a new IT system. The system is usually procured by another company which has developed the system; acceptance testing is important to validate functionality and ensure that the system is working within the target IT landscape. LÄS MER

  3. 3. Tjänster i lastbilsbranschen : En studie om hur tjänstefieringen påverkar lastbilsbranschens resurseffektivitet

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :KEVIN STOJANOVSKI; [2021]
    Nyckelord :Servitization; product-service system; business model; resource efficiency; Tjänstefiering; product- service system; affärsmodell; resurseffektivitet;

    Sammanfattning : Tjänstefiering är en kontinuerlig process som hjälper tillverkningsföretag att addera tjänster till deras etablerade produkter. Gränsen mellan tjänster och produkter blir allt mer suddig och trenden mot ett tjänsteorienterat företag av traditionella produktorienterade företag medför stora förändringar inom många industrier. LÄS MER

  4. 4. Challenges with Successful Marketing : A study to identify challenges and opportunities with introducing services of value-added-sales to customers within the prevailing steel manufacturing industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Edlund; Evelynne Geiger; [2020]
    Nyckelord :Marketing strategies; steel manufacturer; value-added-sales; upgrading a customer; product-based; service-oriented; marketing; sales performance; communication.; Marknadsföringsstrategi; ståltillverkare; mervärdesförsäljning; uppgradering av kund; produktbaserad; serviceorienterad; marknadsföring; försäljningsutveckling; kommunikation.;

    Sammanfattning : Marketing is an essential part of the overall organization when it comes to introducing a company’s new offerings to the market. Therefore, customers need to be informed and aware of the company’s entire portfolio to be able to make correct decisions that benefit them. LÄS MER

  5. 5. Verifiera Nätberäkningar i dpPower : Verifiering av nätberäkningar i NIS systemet DP Power

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Robin Eliasson; [2020]
    Nyckelord :Nätberäkningar; digpro; dpPower;

    Sammanfattning : Härnösand Energi och Miljö AB använder dagligen NIS-systemet dpPo-wer från digpro, där hela deras elnät är dokumenterat. I dpPower kan även nätberäkningar göras. LÄS MER